Формування інноваційних засад концепції інформаційно-культурного менеджменту в системі міждисциплінарного простору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.124889

Ключові слова:

інновація, культура, інформаційно-культурний менеджмент, соціокультурна діяльність, інноваційні технології, людина інноваційна, людський капітал

Анотація

Актуальність дослідження в тому, що проаналізовано інформаційно-культурний менеджмент та умови його становлення. Інформаційно-культурний менеджмент є результатом становлення інноваційного суспільства та креативно-знаннєвої економіки, в основі якої інновації.

Постановка завдання – інформаційно-культурний менеджмент є основою формування інноваційного суспільства та інноваційної людини. Даний тип суспільства потребує розвитку інформаційно-культурного менеджменту в культурну практику знаннєво-інтелектуальної економіки. Аналіз останніх досліджень і публікацій – ми спираємося на авторів, що досліджували культуру як феномен, яка виступає чинником становлення і розвитку інноваційно-культурного менеджменту. Це твори Т.Андрущенко, В.Вашкевича, В.Воронкової, О.Кивлюк, С.Крилової, А.Кравченко, М.Кириченка, С.Куцепал, В.Мельник, В.Нікітенко, Р.Олексенка, Т.Розової, 

Виділення недосліджених частин загальної проблеми  концептуалізація інноваційної особистості як об’єкта і суб’єкта інформаційно-культурного менеджменту. В основі дослідження – концептуалізація інноваційних засад концепції інформаційно-культурного менеджменту в системі міждисциплінарного простору як фактор формування креативної економіки. 

Постановка завдання – використання методів і підходів, зокрема соціоаксіоліогічного і синергетичного, що дозволили розглянути умови формування концепції інформаційно-культурного менеджменту в умовах викликів інформаційної революції. 

Виклад основного матеріалу. Проаналізовано місце і роль інформаційно-культурного менеджменту як нового наукового напрямку та дисципліни та визначено його місце в системі наук. В основі інформаційно-культурного менеджменту – життєспроможність інновацій як чинника упровадження культури менеджменту та культури управління. Досліджено, що інновації стимулюють виробництво матеріальних і духовних благ, зумовлюють формування культурної політики організацій. З’ясовано, що інформаційно-культурний менеджмент формує модель розширення впливу культури на всі сфери управління. Виявлено сутність культури та інновацій як головних детермінант інформаційно-культурного менеджменту та їх вплив на розвиток людського капіталу. 

Висновки - розкрито еволюцію менеджменту від його класичної форми до сучасної, в основі якої утвердження культурної домінанти та її культивування в управлінській політиці

Біографія автора

О. В. Старовойт, НПУ імені М. П. Драгоманова

Доктор філософських наук, доцент кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності

Посилання

Voronkova, V.H., Romanenko, T.P., Andryukaytene, Regіna (2017). The genesis from the information society to «smart-society" in the context of the historical evolution of modern world: theoretical and conceptual context. Gilea: Research Journal. Vol. 116. 128-133 [in Ukrainian].

Donnikova, I.A. (2011). Culturogenic essence of social self-organization: monograph. Odessa: The Printing House. 280 s. [in Russian].

Kivliuk, O. P. (2014). Modeling of information processes in the context of the information society. Gìleâ: scientific bulletin. Issue.80. С.222-226 [in Ukrainian].

Kivliuk, O. P. (2016). Educational culture of the information society in the context of globalìzacìjnoï reality. Humanitarian bulletin Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue. 67. 225-232 [in Ukrainian].

Ukraine 2030: The doctrine of balanced development. Lviv: Kalwaria, 2017. 168 s. [in Ukrainian].

Knyazeva, E. N. (2010). Foundations of synergetics. Synergetic worldview. 3- rd edition, augmented. M.: Book House: LIBROKOM. 256 s. [in Russian].

Kolin, K.K., Ursul A.D.(2015). Information and Culture: An Introduction to Information Culturology. Moscow: 2015. 286 s. [in Russian].

Kušerec, B. I. (2002). Knowledge as a strategic resource for social transformation. K., 2002. 248 s. [in Ukrainian].

Lazarevich, A.A. (2015). The formation of the information society: communicational-epistemological and cultural-civilizational foundations. Ed. I. Y. Levyash. Minsk: Belaruskaya Navuka, 2015. 537 s. [in Russian].

Markov, V.I. (2014). Global crisis of mankind and the crisis of culture: methodological notes. VESTNIK KemGUKI. № 29. 18-28 [in Russian].

Melnik, V. V. (2015). Aksìologìčnij "twist" of the modern philosophy of the culture as being the genesis of culture. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 63. 208-217 [in Ukrainian].

Mikeshina L.A (2010). Dialogue of cognitive practices: from the history of epistemology and philosophy of science; ed. I. I. Remezov. M.: ROSSPEN. 574 s. [in Russian].

Molodychenko, V. V. (2010). Sotsiokulturna dynamika tsinnostei u dyskursi modernizatsii osvity: avtoref. dys.d-ra filos. nauk. Kyiv. 32 s. [in Ukrainian].

Oleksenko, R. (2013). Filosofiâ, mirovozzrenie s morals sovremennogo predprinimatelâ how sostavnaâ èkonomiko-socialnogo development society. Sociosfera: nauč-method. and teor. magazine. № 1. 31-37 [in Russian].

Oleksenko, R. (2015). And effect communication on the value orientations of the individual. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 62. 65-73 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. (2013). Philosophy, worldview and the morality of the modern entrepreneur how to sklavdova socìaolno-ekonoìmčnogo development. Higher education in Ukraine. № 4. 80−83 [in Ukrainian].

Rezanova, N. A. (2013). Socio-philosophical concept of innovation as a factor of social transformation. Humanitarian bulletin Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 55. 235-247 [in Ukrainian].

Savchenko, S. V. (2015). Koncepcії suspіlstva knowledge derzhavi from resource strategіchnogo Jak gumanіtarno-naukovomu diskursі. Gìleâ. Kiev. Issue 91. 236-241 [in Ukrainian].

Starovoit, O. V. (2015). Philosophical foundations of forming innovative culture: monograph. К.: NPU Dragomanov Publishing. 383 s. [in Ukrainian].

Trubina, M. A. (2013). Theoretical and methodological basis of analysis of region’s innovative areas in the context of globalization and European integration. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 54. 91-105 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-01

Номер

Розділ

Соціальна філософія та філософія історії