Блоги і вікі: ціннісна амбівалентність

Автор(и)

  • І. В. Страшко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна), Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.102137

Ключові слова:

соціальні медіа сервіси, блог, вікі, інтерактивність, комунікація, поведінка, свідомість, самореалізація, самовираження

Анотація

Зростання ролі соціальних медіа сервісів в житті людини, спричинене ними розширення способів комунікації, а також особливості диверсифікації буття людини у створюваному ними просторі є досить контроверсійними. Амбівалентний характер їх впливу на людину призводить або до заперечення їхнього конструктивного потенціалу, або ж, навпаки, зачарування від можливостей їх використання. Мета статті – розглянути позитивні і негативні аспекти комунікації та взаємодії у блогах і вікі. Їх дослідження як феноменів сьогоднішньої дійсності, визначення їхнього потенціалу вимагають міждисциплінарного підходу та вивчення праць в галузі соціальної філософії, психології, психолінгвістики тощо. Зазначені соціальні медіа не тільки створюють нові умови для спілкування і самореалізації людини, але й впливають на формування та зміну її ціннісно-смислових орієнтацій, трансформують її світогляд, спричиняють нівелювання меж між реальним і віртуальним. В цілому можна вважати, що блоги і вікі створюють інтерактивне віртуальне середовище, яке детермінує характер самоідентифікації та самореалізації людини. Відсутність просторових і часових меж для комунікації, миттєвий обмін інформацією, можливості конструювання ідентичності роблять блоги і вікі привабливим і популярним засобом взаємодії, характеризують змістовну і діяльнісну сутність перебування людини у просторі блогосфери, різноманітних вікі

Біографія автора

І. В. Страшко, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Кандидат філософських наук, старший викладач кафедри романо-германської філології

Посилання

Volokhonskiy V.L. Psikhologicheskiye mekhanizmy i osnovaniya klassifikatsii blogov [Electronic resource] // Lichnost' i mezhlichnostnoye vzaimodeystviye v seti Internet. Blogi: novaya real'nost' / Pod red. Volokhonskogo V.L., Zaytsevoy YU.Ye., Sokolova M.M. – SPb.: Izdatel'stvo SPbGU. – 2006. – S. 117-131. – Access mode: http://volokhonsky.ru/internet/volokhonsky.pdf (date of reference: 17.02.2017).

Voronkova V.G. Filosofiya informacionnogo obshhestva v kontekste globalizacyonnykh processov sovremennosti / V.G. Voronkova // Gumanitarnyj visnyk Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. – 2015. – №. 61. – S. 13-23.

Goroshko Ye.I. Gender i bloggika Interneta (psikholingvisticheskiy analiz) [Electronic resource] / Ye.I. Goroshko // Tekstologiya.ru – elektronnyy zhurnal. – Access mode: http://www.textology.ru/article.aspx?aId=75 (date of reference: 23.02.2017).

Yemelin V.A., Tkhostov A.SH. Vavilonskaya set': eroziya istinnosti i diffuziya identichnosti v prostranstve interneta / V.A. Yemelin, A.SH. Tkhostov // Voprosy filosofii. – 2013. – № 1. – S. 74-84.

Íshchuk S.M. Diskursi osobistísnoí̈ samorealízatsíí̈ v merezhí / S.M Íshchuk // Vísnik Natsíonal'nogo Avíatsíynogo Uníversitetu. Seríya: Fílosofíya. Kul'turologíya. – 2014. – № 1 (19) – S. 63-67.

Kuzheleva-Sagan I.P. «Repernyye tochki» mezhdistsiplinarnoy refleksii po problematike vliyaniya novykh media na soznaniye i povedeniye molodezhi / I.P. Kuzheleva-Sagan // Fílosofíya osvítу. Philosophy of Education: naukoviy zhurnal. – 2013. – №. 1. (12). S. 224–278.

Mikheyeva L. Psikhoanaliticheskiye aspekty avtoreprezentatsii v bloge / L. Mikheyeva // Digital Icons: Studie in Russian, Eurasian and Central European New Media. – 2009. – T. 1. – №. 2. – S. 27-36.

Yahodzinsʹkyy S.M. Sotsiokulʹturnyy potentsial hlobalʹnykh informatsiynykh merezh [Tekst]: dys ... d-ra filosof. nauk: 09.00.03 / Serhiy Mykolayovych Yahodzinsʹkyy . – Kyiv, 2016 . – 402 s.

Andersen P. What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education [Electronic resource] / Paul Andersen // JISC Technology and Standards Watch, 2007. – Vol. 1. – №. 1. – P. 1-64. – Access mode: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf (date of reference: 05.03.2017)

Blood R. The Weblog Handbook: Practical Advice on Creating and Maintaining Your Blog / R. Blood. Cambridge, Mass.:Perseus, 2002. – 144 p.

Boulos M. N. K. Wikis, blogs and podcasts: a new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education / M.N. K. Boulos, I. Maramba, S. Wheeler // BMC medical education. – 2006. – Vol. 6. – №. 1. – P. 41.

Cunningham W. Wiki Design Principles [Electronic resource] / Ward Cunningham – Access mode: http://c2.com/cgi/wiki?WikiDesignPrinciples (date of reference: 04.02. 2017).

Dieu B., Stevens V. Pedagogical affordances of syndication, aggregation, and mash-up of content on the Web / B. Dieu, V. Stevens //TESL-EJ. – 2007. – Vol. 11. – №. 1. – P. 1-15.

Duffy P. The use of blogs, wikis and RSS in education: A conversation of possibilities [Electronic resource] / P. Duffy, A. Bruns – 2006. – Access mode: http://eprints.qut.edu.au/5398/1/5398.pdf (date of reference: 19.01. 2017).

Ebersach A. Wiki: Web collaboration / A. Ebersbach, M. Glaser, R. Heigl, A. Warta. – Springer; 2nd ed. 2008. – 483 p.

Fountain R. Wiki pedagogy / Renée Foutain // Dossiers technopédagogiques. – 2005. – P. 319-325.

Gillmor D. We the media: Grassroots journalism by the people, for the people [Text] / D. Gillmor. – «O’Reilly Media, Inc.», 2006. – 320 p.

Herring S. C. Bridging the gap: A genre analysis of weblogs [Electronic resource] / S.C. Herring, L.A. Scheidt, S. Bonus, E.Wright // System sciences, 2004. proceedings of the 37th annual Hawaii international conference on. – IEEE, 2004. – P. 11 pp. – Access mode: http://douri.sh/classes/ics234cw04/herring.pdf (date of reference: 11.03. 2017).

Kumar R. Structure and evolution of blogspace [Electronic resource] / R. Kumar, J. Novak, P. Raghavan, A. Tomkins // Communications of the ACM. – 2004. – Vol. 47. – №. 12. – P. 35-39. – Access mode: http://www.tomkins.family/static/papers/src/KNR+04.pdf (date of reference: 05.03.2017).

LaBonte J. Parents’ Guide to the Internet / Jay LaBonte. – Pinecone Publishing; 1 edition, 2006. – 181 p.

McCullagh K. Blogging: self presentation and privacy / K. McCullagh // Information & communications technology law. – 2008. – Vol. 17. – №. 1. – P. 3-23.

Nardi B.A. Why we blog [Electronic resource] / B.A. Nardi, D.J. Schiano, M. Gumbrecht, L. Swartz // Communications of the ACM. – 2004. – Vol. 47. – №. 12. – P. 41-46. – Access mode: http://psych.stanford.edu/~mgumbrec/Why_We_Blog.pdf (date of reference: 27.02. 2017).

Nowson S. The language of weblogs: a study of genre and individual differences [Electronic resource]: PhD Thesis / S. Nowson. – University of Edinburgh, 2006. – 279 р. – Access mode: https://core.ac.uk/download/pdf/277047.pdf (date of reference: 22.03. 2017).

Parker K. R., Chao J. T. Wiki as a teaching tool / K. R. Parker, J. T. Chao // Interdisciplinary journal of knowledge and learning objects. – 2007. – Vol. 3. – №. 1. – P. 57-72.

Rettberg J. W. Blogging / J. W. Rettberg – Polity; 2 edition, 2013. – 192 p.

Ruth A., Houghton L. The wiki way of learning [Electronic resource] / A. Ruth, L. Houghton // Australasian journal of educational technology. – 2009. – Vol. 25. – №. 2 – Access mode: http://www98.griffith.edu.au/dspace/bitstream/handle/10072/25638/55788_1.pdf?sequence=1 (date of reference: 23.03. 2017).

Schwartz L. Educational wikis: Features and selection criteria [Electronic resource] /Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, and Jim Rudolph // The International Review of Research in Open and Distributed Learning. – 2004. – Vol. 5. – №. 1. – Access mode: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/viewArticle/163/244 (date of reference: 12.03. 2017).

Sykes J. M. Web 2.0, synthetic immersive environments, and mobile resources for language education / J.M. Sykes, A. Oskoz, S.L. Thorne // Calico Journal. – 2008. – Vol. 25. – №. 3. – P. 528-546.

Wenger E. Supporting communities of practice [Electronic resource] / Etienne Wenger // A survey of community-oriented technologies. – 2001. – Access mode: https://guard.canberra.edu.au/opus/copyright_register/repository/53/153/01_03_CP_technology_survey_v3.pdf (date of reference: 25.03. 2017).

West J.A., West M.L. Using wikis for online collaboration: The power of the read-write web / James A. West, Margaret L. West. – John Wiley & Sons, 2009. – 160 p.

Wiki [Electronic resource]. – Access mode: https://en.wikipedia.org/wiki/Wiki (date of reference: 13.03. 2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-22

Номер

Розділ

Соціальна філософія та філософія історії