Інформаційно-комунікативні технології як основа розвитку інформаційного менеджменту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.130757

Ключові слова:

інформаційний менеджмент, інформація, інформаційна цивілізація, інформаційне суспільство, інформатизація, інформаційно-комунікаційний менеджмент

Анотація

Актуальність теми дослідження інформаційного менеджменту як сучасного напряму розвитку суспільства в тому, що в умовах ХХІ століття прискорився розвиток сучасної цивілізації у напрямку глоаблізації – економічної, політичної, культурної. Центральною проблемою для розвитку інформаційної цивілізації є інформація як один з самих важливих атрибутів і ресурсів людської діяльності, яка переростає у знання. У статті обгрутовується сутність, задачі і основні напрямки розвитку концепції інформаційного менеджемнту, детерміновані інформаціоналізмом. Перехід до нової інформаційної цивілізації носить характер «технократичного проекту», в основі якого інноваційний розвиток суспільства, що базується на інформаційній інфраструктурі. Розвитку інформаційного менеджменту сприяє «суспільство знань», яке культивує креативну особистість, формування якої базується на інформації та знаннях. Задачі дослідження – концептуалізація розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, які є основою розвитку інформаційного менеджменту; виявлення сутності, змісту і основних напрямків розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, які упроваджуються у практику освітнього процесу вищої школи. Методологічною основою становлення і розвитку інформаційного суспільства є інформаціоналізм, який досліджується М.Кастельсом (2000), аутопоезисна методологія Матурани і Варели, а також синергетичний та інформаціологічний методи, в основі яких нелінійність та інформаціологія. Результати дослідження – формування концепції інформаційного менеджменту як одного з самих сучасних напрямків розвитку інформаційного суспільства та інформаційно-інноваційної особистості. Висновок - концепцію інформаційного менеджменту слід упроваджувати на всіх напрямках розвитку суспільства, включаючи і вищу школу, яка потребує формування креативної особистості як суб’єкта інформаційно-інноваційного суспільства

Біографія автора

В. В. Мельник, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Кандидат філософських наук, доцент кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції

Посилання

Voronkova, V. G. (2012). Formation of synergistically-reflexively model samoupravlìnskogo society: the civilizational context // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA.Issue. 49. 17-28 [in Ukrainian].

Voronkova, Valentina, Maksimenyuk, Marina, Nikitenko, Vitalina (2016). Humanistic management in the context of phylosofic anthropology: human dimension // A new paradigm: the national Drahomanov Pedagogical University, new paradigm, creative Union.Issue. 129. 64-76 [in Ukrainian].

Kyvliuk, O. P. (2014). Globalization and Informatization of education in the subject field of the philosophy of education // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA. Issue. 57. 192-200 [in Ukrainian].

Kravchenko, I. M. (2012). Analysis of the category of employment potential in the context of categories of workforce, human potential, human capital and human resources // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA. Issue. 51. 124-131 [in Ukrainian].

Maksimenûk, M. Yu., Nikitenko, V. O. (2016). Informational and communicative society as a kind of complex social systems and interaction // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA. Issue. 66. 266-278 [in Ukrainian].

Nikitenko, V. O. (2013). Modern geokultura as a sociocultural phenomenon || Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Issue 53. 261-270 [in Ukrainian].

Nikitenko, Vitalina (2016). Cultural and social competence creation in the process of English language study: information society aspect // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA. Issue. 251-257 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. I. (2015). The impact of communications on the value guidance of personality // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhzhie: publishing ZDIA. Issue. 62. 65-73[in Ukrainian].

Oleksenko, R. I. (2013). Philosophy of education as a nevìdêmnij factor in the economic development of the society // Sociosfera. № 3. S. 19-26 [in Ukrainian].

Sinâêva, L.V., Oleksenko, R. I., Plaksìna I. M. (2007). Environmental problems and their solutions // Bulletin of the Sumy national agricultural University. № 4. 12-15 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. I., Molodičenko, V.V. (2017). Conceptual priorities formation of the modern human economic // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA.Issue 70. 164-175 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. I. (2013). Prospects and main directions of the development of modern economic // Humanitarian bulletin State higher educational establishment "The Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University after G.S.Skovoroda." Pedagogy. Psychology. Philosophy. Issue. 28 (1). 379-384 [in Ukrainian].

Požuêv, V. I. (2010). Understanding the place and role of information in modern ssupìlstvì//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhzhie: publishing ZDIA.Issue. 42. 4-13 [in Ukrainian].

Punchenko, O. P., Lazarevich, A. A. (2015). Informatization as a means of disseminating the information resources of the society of Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporozhie: publishing ZDIA. Issue. 63. S. 21-30 [in Ukrainian].

Utûž, I. G. (2009). Civìlìzacìjna paradigm of education: theoretical-metodoloìgčnij facet//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhzhie: publishing ZDIA. Issue. 38. 60-66 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-10

Номер

Розділ

Філософія економіки та управління