Взаємодія медіа, інтернет і людини як фактор вдосконалення інформаційного суспільства: соціально-філософський аналіз

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.143881

Ключові слова:

медіа, Інтернет, людина, комунікація, взаємодія, інформаційне суспільство, медіа-сфера, вдосконалення

Анотація

Актуальність теми дослідження пояснюється тими завданнями, які сьогодні поставлено перед таким потужним засобом впливу на свідомість людей як засоби масової інформації. Новий етап еволюції людства спричиняє нові умови існування. І саме інформаційно-комунікативні технології є рушійною силою науково-соціального прогресу суспільства. ХХІ століття стає епохою значних змін у техніці, економічних галузях, гуманітарній сфері, соціальному житті людей. Інформація, знання, освіта дають поштовх суспільному розвитку. Мета статті – дослідити наукову думку щодо сутності нової – інформаційної – епохи, ролі ЗМІ у формуванні суспільної думки. Автор прагне визначити проблематику сучасних засобів масової комунікації на прикладі наукових та практичних напрацювань відомих вчених. Дослідження теорії комунікації перетинаються з іншими дисциплінами: історією, політологією, правознавством, економічними науками, соціологією, психологією, педагогікою, літературознавством та мовознавством, кіно та наукою про телебачення, медіа-інформатикою. У теорії комунікації та її часткових областях застосовуються такі методи та техніки досліджень: історичний метод, кількісні та якісні емпірично-аналітичні методи, герменевтично-інтерпретаційні методи досліджень. Методологія – системний, структурно-функціональний, історичного і логічного, порівняльний Сьогодні медіа перебувають в центрі уваги держави і суспільства, вони пронизують усі сфери суспільного життя та пропонують кожному стартовий майданчик для участі в соціальній комунікації від місцевого та світового масштабу. Результат. Таким чином спостерігаємо процес злиття, інтеграції інформаційних і комунікативних технологій в єдиний інформаційний ресурс. Відбувається конвергенція, тобто «взаємний вплив явищ, а й взаємопроникнення технологій, стирання меж між ними. Щоб захистити український інформаційний простір серед першочергових кроків є: експертне середовище, державна підтримка наукових розробок у сфері інформаційних технологій, інформаційної політики та інформаційної безпеки, зокрема, стимулювання меді-досліджень і моніторингу інформаційного простору; побудова нової комунікаційної стратегії влади, обов’язковими складовими якої мають бути комунікація з населенням, неконфліктна комунікація всередині влади; комунікація з зовнішнім світом; впровадження системи медіа-грамотності в школах і в ВНЗ; перехід від політики заборони до політики стимулювання суспільно-корисної діяльності в медіа-сфері

Біографія автора

Ольга Дроздовська, Запорізька державна інженерна академія

Пошукач

Посилання

Drozdovska, O. M. (2003). The mass man is an analysis of the role of irrational factors. Collection of scientific papers from the humanities. / Ukrainian political anthropology as the humanistic factor-building in Ukraine: the Materials of the international scientific-practical Conference ( 9-10 October 2002). Zaporizhzhya. P. 33-34 [in Ukrainian].

Drozdovska, O.M.. (2005). The culture of gender equality in politics. The main trends of the development of gender policy in the 21st century: the materials of the international scientific-practical Conference. (22-23 September 2005). Zaporozhzhya. P. 33–37 [in Ukrainian].

Drozdovska, O. M. (2006). Man as the object and the subject. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 26. P. 135-140 [in Ukrainian].

Drozdovska, O. M. (2007). Systematization of consciousness as existant dominant: socio-philosophical analysis. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 28. P. 183-199 [in Ukrainian].

Drozdovska, O. M. (2009). Ponâtìjno-categorical chipset apparatus of mass consciousness as a kind of social consciousness. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 39. P. 121-138 [in Ukrainian].

Masuda, Y. (1983). The Information Society as Postindustrial Society. World Future Society. P. 29 [In English] .

Schiller, H. I. (1992). The Ideology of International Communications / H. I. Schiller et al. – New York: Institute of Media Analysis.170 s. [In English] .

Habermas, Y. (1995). Demokratiâ. Razum. Nravstvennost. M.: CAMI. 245 s. [in Russian].

Giddens, E. (2004). Uskolzaûŝij peace: how globalizaciâ jury of our life. M.: Entire world. 116 s. [in Russian].

Kozirâcka, S. A. (2017). Lacy Christian Edition of the Ukrainian media market: monograph. Zaporizhzhya: Prosvita. 192 s. [in Ukrainian].

Bell, D. (2004). Grâduŝee postindustrialnoe obŝestvo. -Experiment socialnogo prognozirovaniâ/Conversion s anglijskogo. Ed. 2-OE, ispr. s Ext. Moscow: Akademia. 788 s. [in Russian].

The theory of postindustrial society. Resource «Wikipedia»

http://www.grandars.ru/college/sociologiya/postindustrializm.html [in Ukrainian].

Toffler Е. (1992). Tretâ volna // United States-President, policy, ideologiâ. № 7-11. P. 23-28 [in Russian].

Toffler, E. (1991). Smeŝenie Vlady: znanie, abundance and prinuždenie on 21ST century poroge. PM: Ed-vo an SSSR. 342 s. [in Russian].

Toffle, E. (2001). The metamorphosis of power: knowledge, wealth and power at the dawn of the 21 century. M., AST. 672 s. [in Russian].

Uèbster, F. (2004). The theory of informacionnogo society: per s ang.. M.: Aspect-press. 332 s. [in Russian].

Habermas, Yu. Demokratiâ. Razum. Nravstvennost. M.: KAMI, 1995. 245 s. [in Russian].

Schiller, H. I. (1992). The Ideology of International Communications. New York: Snstitute of Medial Analysis. 170 s. [In English] .

Kastels, M. (2000). Informacionnaâ èpoha. President, obŝestvo and culture/m. Kastels; [lane vs. Edited a. Škaratana]. M. 402 s. [in Russian].

McLuhan, M. (2003). Understanding media. External expansion / [translation from English m. Zhukovsky]. M: Kanonperss Centre: field multiple individual houses. 464 s. [in Russian].

McLuhan, M. (2003). The Gutenberg Galaxy. K. : Nick Center. 432 s. [in Russian].

Manfred, Mai (2011). Media policy in the information society [Lane with him]. K.: Academy Of Ukrainian Press Center Of Free Press. P. 21 [in Ukrainian].

Report on the State of information and the development of the information society in Ukraine by 2013 by. K, 2013. 123 s. [electronic resource]. – Access mode: http//www.e.gov.ua/sites/default/files/stan_informatyzacii_20132.pdf. [in Ukrainian].

Voronkova, V. H. (2015). How to be a specialist of the information society era of the Internet? Improvement of the mechanisms of the information society as the civìlìzacìjnoï paradigm of development of modern Ukraine in conditions of globalization//materials of all-Ukrainian scientific-practical Conference 19-20 November 2015, 2006. ZDIA. P. 48-52 [in Ukrainian].

Information. Resource Wikipedia.- https://uk.wikipedia.org/wiki/Інформація [in Ukrainian].

Vajšenberǵ Z. (2011). Journalism and media: directory / Zìǵfrìd Vajšenberǵ, Hans J. Klâjnštojberg, Bernhard Porksen / Tra. with GE. Ps: The Free Press, Academy Of Ukrainian Press. 529 s. [in Ukrainian].

Ronneberger, Franz (1978): Kommunikationspolitik, Bd. 1., Mainz [in German].

Rühl, Manfred (1998): Von fantastischen Medien und publizisticher Medialisieung, in: B. Dernbach et al. (Hrsg.) Publizistik im vernetzen, Zeitalter, Opladen/Wiesbaden: 95-107 [in German].

Saxer, Ulrich (1980): Grenzen der Publizistikwissenschaft, in Publszsk 1980/4: 525-543 [in German].

Burkart, Roland (2002): Kommunikations-wissenschaft, Wien u. a. [in German].

Renger, Rudi (2000 b): Journalismus als kultureller Diskurs, in : M. Löffelholz (Hrsg.): Theorien des Journalismus, Wiesbaden: 467-481. Williams, Raymond (1977): Innovationen. Űber den Prozeßcharaktervon Literatur und Kunst, Frankfurt/M. [in German].

Maletzke, Gerhard (1963): Psychologie der Massenkommuniktion, Hamburg. [in German].

Siebert, Fred S. et al. (1956): Four Theories of the Press, Urbana/IL [In English] .

Brosius, Hans-Bernd (2003): Aufgeregtheiten durch Technikfaszination, in: M. Löffelholz/T. Quandt (Hrsg.): Die neue Kommunikationswissenschaft. Wiesbaden: 43-48 [in German].

Katmasin, Matthias (2003): Was istneu an der neuen Kommunikationswissenschaft, in: M. Löffelholz/T. Quandt (Hrsg.): Die neue Kommunikationswissenschaft, Wiesbaden: 49-58 [in German].

Neverla, Irene (2003): Rommunikationswissenschaft zwischen Komplexitӓt und Kanonisierung, in: M. Löffelhoz/T.Quandt (Hrg.): Die neue Rommunikationswissenschaft, Wiesbaden: 59-68 [in German].

Harold Adams Innis: The Bias of Communications & Monopolies of Power. – Media-Stadies. - http://www.media-studies.ca/articles/innis.htm [in German].

Rìzun, V. (1992). Information networks in the mass media. Channel INFO-Tass/A. K. Meleŝenko. Kyiv: Kyiv University Ave. T. Shevchenko. 96 s. [in Ukrainian].

Ivanov, V. F. (1997). Computer technologies in mass communication: contemporary and future/a. k. Meleŝenko. Kyiv: Kyiv University. 173 s. [in Ukrainian].

Zernecka, O. V. (1999). Global development of systems of mass communication in the process of globalization and international relations. K.: Education. 351s. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-08

Номер

Розділ

Соціальна філософія та філософія історії