Формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як фактор підготовки людського капіталу в інформаційному суспільстві
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.143889Ключові слова:
інформаційно-інноваційна освіта, інформаційне суспільство, культура, креативна модель освіти, людський капіталАнотація
Актуальність дослідження в тому, що проаналізовано формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки високомпетентних спеціалістів в інформаційному суспільстві. В сучасних умовах освіта – це відкрита, система, що безперервно розвивається, для якої характерним є ряд тенденцій. Система освіти покликана сприяти реалізації основних задач соціально-економічного і культурного розвитку суспільства, так як саме освіта готує людину до активної діяльності в різних сферах суспільства. Щоб система освіти була готовою прийняти виклики сучасності, треба здійснити певні її перетворення. Постановка завдання.Проблема аналізу викликана тим, що умови інформаційного суспільства потребують нової освіти – інформаційно-інноваційної, тому що головним ресурсом та основою функціонування інформаційної економіки, її розвитку за інноваційним сценарієм є людський капітал та людський потенціал науки. Такі явища як глобалізація, інтеграція, транснаціональний характер функціонування ряду стратегічних галузей та високий рівень інформатизації суспільства розглядаються сьогодні як конкурента перевага ряду держав. І системі і вищої освіти у цьому процесі відводиться першочергова роль. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ми орієнтуємося на роботи з інформаційно-інноваційної освіти М.Кастельса, А.Лазаревича, О.Пунченка, В.Старжинського, В.Цепкало. Виділення недосліджених частин загальної проблеми – концептуалізація формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як головного драйвера інформаційного суспільства. В основі дослідження – концептуалізація базових схем інформаційно-інноваційної освіти та її вплив на підготовку професіональних спеціалістів. Методологія – використання соціоаксіологічного, системного та порівняльного для аналізу освіти як складного соціального і культурного феномена інформаційного суспільства; використання синергетичної методології, що дає можливість проаналізувати інформаційно-інноваційну освіту в інформаційному суспільстві як складне соціокультурне утворення. Виклад основного матеріалу. Проаналізовано феномен інформаційно-інноваційної освіти як складний соціальний і культурний феномен; виявлено вплив інформаційно-інноваційної освіти на підготовку кадрів як людського капіталу в інформаційному суспільстві; визначено атрибути інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки людського капіталу в інформаційному суспільстві. Висновки – сформовано концепцію інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки креативного людського капіталу, що є конкурентоспроможною особливістю державиПосилання
Azhazha, M. A. (2007). Investment in education as a factor of intellectual progress// Social perspective and regional development: [Science-creat etc.]. Zaporizhzhya: "KSK-Alliance". 37-40 [in Ukrainian].
Azhazha, M. A. (2012). Innovation potential as a factor of intellectualization of economy in the conditions of globalization// Theoretical and practical aspects of the economy and intellectual property. Vol. 2. Issue 1. 49-52 [in Ukrainian].
Andrjukajtene, R. (2017). Formation and development of SMART society as vysokorazumnogo, high-tech, high intellectual/ R. Andrjukajtene, V. Voronkova, O. Kivljuk, V. Nikitenko// Gumanіtarnij State Zaporіzkoї іnzhenernoї akademії. Zaporizhzhe.Issue 71. 17-25[in Russian].
Voronkova, V. (2016). The Formation of the Concept of Noosphere Development of Modern Society in the Conditions of Information Society // Philosophy & Cosmology. Vol. 16. 179 -191 [in English].
Voronkova, V. G. (2015). The civil society as a paradigm, concept and social construct fhilosophical discourse // Philosophy & Cosmology. Vol. 15. 198 -215 [in English].
Voronkova, V. G. (2008). Humanization of education, science, politics, power, society//Philosophy of education. Issue 1-2 (7). 56[in Ukrainian].
Voronkova, V. & Kyvliuk, O. (2017). Individual at the educational space of smart society // Interdisciplinary studies of complex system. Vol. 10-11. 88-95 [in English].
Voronkova, V. G. (2017). Formation of the concept of noosferno-information and innovation of the administrative noomenedžmentu in the modern age/v.g. Voronkova, r. Andrûkajtene, m. y. Maksimenûk//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Zaporozhye.Issue. 69 (2017). 44 – 50 [in Ukrainian].
Ganaba, S. О. (2011). Prospects for the development of education in the information society//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 45. 78-85 [in Ukrainian].
Kyvliuk, O. P. (2000). Some psychological and pedagogical questions study computer science in junior//Computer in school and family: Magazine. Issue 2. 38-41 [in Ukrainian].
Kyvliuk, O. P.(2000). Computer use in class Math in elementary school//Computer in school and family: Magazine. Issue 4.32-33 [in Ukrainian].
Kravchenko, I. M. (2012). Analysis of the category of employment potential in the context of categories of workforce, human potential, human capital and human resources //Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 51. 124-131 [in Ukrainian].
Maksimenûk, M. Yu. & Nikitenko, V. O. (2016). The formation of the paradigm of information-communicative society as a kind of complex social systems and interaction//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhye: publishing ZDIA.Issue 66. 266-278 [in Ukrainian].
Melnic, V. V. (2015). Culture of being human as a sociocultural phenomenon // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhye: publishing ZDIA. Issue 60. 253-268 [in Ukrainian].
Changing: new forms of sociality for modernization and progress (2010) /Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy; OTV. Ed. V. Fedotova. M.: IFRANE, 2010. 274 s.[in Russian].
Nikitenko, V. (2016). Cultural and social competence creation in the process of english language study: information society aspect / V. Nikitenko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 67. 251- 257 [in English].
New philosophical encyclopedia: in 4 volumes (2010) //red. Tip: Stepin V.S., Guseinov A.A., Semigin G.Yu. etc. M: Thought. 744 s. ISBN 978-2-244-01116-6 (vol. 1), t. 3, with 692.ISBN 978-2-244-01118-0 [in Russian].
New philosophical encyclopedia: in 4 volumes (2010) //red. Tip: Stepin V.S., Guseinov A.A., Semigin G.Yu. etc. M: Thought.736 s. ISBN 978-2-244-01116-17[in Russian].
Oleksenko R. I. (2013). Philosophy, ideology and morality of contemporary entrepreneur as an integral economic and social development of society//Sphere: advanced method. and theor. Magazine.Issue 1. 31.[in Russian].
Planning and forecasting in a market(2006) / Under the direction of V. G.Voronkova. K.: Professional [in Ukrainian].
Rêzanova, N. A. (2013). Cocìalno-philosophical concept of innovation as a factor of social transformation //Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 55. 235-247 [in Ukrainian].
Ryzhova, I. S. (2011). Culture as the most fundamental way to human being//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 46. 126-134[in Ukrainian].
Sosnin, O. V. & Voronkova, V. G. & Azhazha, M. A. (2011). Investments in human development in the face of global transformation: a training manual. Lviv «Magnolia 2006»., 602 s.[in Ukrainian].
Petrova, E.V. (2014). People in information Wednesday: sociocultural aspect; Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy. M.: IFRANE.137 s. [in Russian].
Management of human resources (2006) : filosofski fundamentals: textbook. / V. Voronkova, A.Beličhenko, O. Popov, etc.: K.: Professional.[in Ukrainian].
Human potential as a critical resource in Russia (2007) /Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy; OTV. Ed. B.G. Yudin. M.: IFRANE.175 s.[in Russian].
Sternberg, R. J. (1993). The Conception of Giftedness: A Pentagonal Implicit Theory. – The Origins and Development of High Ability. Chicheste [in English].
Genius and Eminence (1983): The Social Psychology of Creativity and Exceptional, Achievement. Oxf.[in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Марія Кононець
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)