Формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як фактор підготовки людського капіталу в інформаційному суспільстві

Автор(и)

  • Марія Кононець Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9303-707X

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.143889

Ключові слова:

інформаційно-інноваційна освіта, інформаційне суспільство, культура, креативна модель освіти, людський капітал

Анотація

Актуальність дослідження в тому, що проаналізовано формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки високомпетентних спеціалістів в інформаційному суспільстві. В сучасних умовах освіта – це відкрита, система, що безперервно розвивається, для якої характерним є ряд тенденцій. Система освіти покликана сприяти реалізації основних задач соціально-економічного і культурного розвитку суспільства, так як саме освіта готує людину до активної діяльності в різних сферах суспільства. Щоб система освіти була готовою прийняти виклики сучасності, треба здійснити певні її перетворення. Постановка завдання.Проблема аналізу викликана тим, що умови інформаційного суспільства потребують нової освіти – інформаційно-інноваційної, тому що головним ресурсом та основою функціонування інформаційної економіки, її розвитку за інноваційним сценарієм є людський капітал та людський потенціал науки. Такі явища як глобалізація, інтеграція, транснаціональний характер функціонування ряду стратегічних галузей та високий рівень інформатизації суспільства розглядаються сьогодні як конкурента перевага ряду держав. І системі і вищої освіти у цьому процесі відводиться першочергова роль. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ми орієнтуємося на роботи з інформаційно-інноваційної освіти М.Кастельса, А.Лазаревича, О.Пунченка, В.Старжинського, В.Цепкало. Виділення недосліджених частин загальної проблеми – концептуалізація формування концепції інформаційно-інноваційної освіти як головного драйвера інформаційного суспільства. В основі дослідження – концептуалізація базових схем інформаційно-інноваційної освіти та її вплив на підготовку професіональних спеціалістів. Методологія – використання соціоаксіологічного, системного та порівняльного для аналізу освіти як складного соціального і культурного феномена інформаційного суспільства; використання синергетичної методології, що дає можливість проаналізувати інформаційно-інноваційну освіту в інформаційному суспільстві як складне соціокультурне утворення. Виклад основного матеріалу. Проаналізовано феномен інформаційно-інноваційної освіти як складний соціальний і культурний феномен; виявлено вплив інформаційно-інноваційної освіти на підготовку кадрів як людського капіталу в інформаційному суспільстві; визначено атрибути інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки людського капіталу в інформаційному суспільстві. Висновки – сформовано концепцію інформаційно-інноваційної освіти як фактору підготовки креативного людського капіталу, що є конкурентоспроможною особливістю держави

Біографія автора

Марія Кононець, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології і педагогіки

Посилання

Azhazha, M. A. (2007). Investment in education as a factor of intellectual progress// Social perspective and regional development: [Science-creat etc.]. Zaporizhzhya: "KSK-Alliance". 37-40 [in Ukrainian].

Azhazha, M. A. (2012). Innovation potential as a factor of intellectualization of economy in the conditions of globalization// Theoretical and practical aspects of the economy and intellectual property. Vol. 2. Issue 1. 49-52 [in Ukrainian].

Andrjukajtene, R. (2017). Formation and development of SMART society as vysokorazumnogo, high-tech, high intellectual/ R. Andrjukajtene, V. Voronkova, O. Kivljuk, V. Nikitenko// Gumanіtarnij State Zaporіzkoї іnzhenernoї akademії. Zaporizhzhe.Issue 71. 17-25[in Russian].

Voronkova, V. (2016). The Formation of the Concept of Noosphere Development of Modern Society in the Conditions of Information Society // Philosophy & Cosmology. Vol. 16. 179 -191 [in English].

Voronkova, V. G. (2015). The civil society as a paradigm, concept and social construct fhilosophical discourse // Philosophy & Cosmology. Vol. 15. 198 -215 [in English].

Voronkova, V. G. (2008). Humanization of education, science, politics, power, society//Philosophy of education. Issue 1-2 (7). 56[in Ukrainian].

Voronkova, V. & Kyvliuk, O. (2017). Individual at the educational space of smart society // Interdisciplinary studies of complex system. Vol. 10-11. 88-95 [in English].

Voronkova, V. G. (2017). Formation of the concept of noosferno-information and innovation of the administrative noomenedžmentu in the modern age/v.g. Voronkova, r. Andrûkajtene, m. y. Maksimenûk//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Zaporozhye.Issue. 69 (2017). 44 – 50 [in Ukrainian].

Ganaba, S. О. (2011). Prospects for the development of education in the information society//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 45. 78-85 [in Ukrainian].

Kyvliuk, O. P. (2000). Some psychological and pedagogical questions study computer science in junior//Computer in school and family: Magazine. Issue 2. 38-41 [in Ukrainian].

Kyvliuk, O. P.(2000). Computer use in class Math in elementary school//Computer in school and family: Magazine. Issue 4.32-33 [in Ukrainian].

Kravchenko, I. M. (2012). Analysis of the category of employment potential in the context of categories of workforce, human potential, human capital and human resources //Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 51. 124-131 [in Ukrainian].

Maksimenûk, M. Yu. & Nikitenko, V. O. (2016). The formation of the paradigm of information-communicative society as a kind of complex social systems and interaction//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhye: publishing ZDIA.Issue 66. 266-278 [in Ukrainian].

Melnic, V. V. (2015). Culture of being human as a sociocultural phenomenon // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporozhye: publishing ZDIA. Issue 60. 253-268 [in Ukrainian].

Changing: new forms of sociality for modernization and progress (2010) /Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy; OTV. Ed. V. Fedotova. M.: IFRANE, 2010. 274 s.[in Russian].

Nikitenko, V. (2016). Cultural and social competence creation in the process of english language study: information society aspect / V. Nikitenko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Issue 67. 251- 257 [in English].

New philosophical encyclopedia: in 4 volumes (2010) //red. Tip: Stepin V.S., Guseinov A.A., Semigin G.Yu. etc. M: Thought. 744 s. ISBN 978-2-244-01116-6 (vol. 1), t. 3, with 692.ISBN 978-2-244-01118-0 [in Russian].

New philosophical encyclopedia: in 4 volumes (2010) //red. Tip: Stepin V.S., Guseinov A.A., Semigin G.Yu. etc. M: Thought.736 s. ISBN 978-2-244-01116-17[in Russian].

Oleksenko R. I. (2013). Philosophy, ideology and morality of contemporary entrepreneur as an integral economic and social development of society//Sphere: advanced method. and theor. Magazine.Issue 1. 31.[in Russian].

Planning and forecasting in a market(2006) / Under the direction of V. G.Voronkova. K.: Professional [in Ukrainian].

Rêzanova, N. A. (2013). Cocìalno-philosophical concept of innovation as a factor of social transformation //Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 55. 235-247 [in Ukrainian].

Ryzhova, I. S. (2011). Culture as the most fundamental way to human being//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 46. 126-134[in Ukrainian].

Sosnin, O. V. & Voronkova, V. G. & Azhazha, M. A. (2011). Investments in human development in the face of global transformation: a training manual. Lviv «Magnolia 2006»., 602 s.[in Ukrainian].

Petrova, E.V. (2014). People in information Wednesday: sociocultural aspect; Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy. M.: IFRANE.137 s. [in Russian].

Management of human resources (2006) : filosofski fundamentals: textbook. / V. Voronkova, A.Beličhenko, O. Popov, etc.: K.: Professional.[in Ukrainian].

Human potential as a critical resource in Russia (2007) /Ros. akad. Sciences, Institute of philosophy; OTV. Ed. B.G. Yudin. M.: IFRANE.175 s.[in Russian].

Sternberg, R. J. (1993). The Conception of Giftedness: A Pentagonal Implicit Theory. – The Origins and Development of High Ability. Chicheste [in English].

Genius and Eminence (1983): The Social Psychology of Creativity and Exceptional, Achievement. Oxf.[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-08

Номер

Розділ

Філософія освіти