DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.143893

Нова стратегія освіти як фактор стійкого розвитку в умовах еволюції від інформаційного суспільства до «суспільства знань»

Victoria Melnyk

Анотація


Актуальність теми дослідження в тому, що проблема нової стратегії освіти як фактор стійкого розвитку націлений на професіональне та духовно-інтелектуальне зростання особистості. Дана стратегія набуває великого значення в умовах еволюції суспільства від інформаційного до «суспільства знань». Саме вирішення цих проблем впливає на процес економічних та соціально-культурних змін, в контексті яких підготовка професіональних спеціалістів перетворюється на один з основних факторів виробництва та інноваційно-культурний ресурс суспільства. Проблема дослідження. Освіта як соціальний і культурний інститут направлений на підготовку професійних спеціалістів, здатних працювати в умовах конкурентоспроможної економіки. Мета дослідження: формування ефективної концепції освіти як фактор стійкого розвитку в контексті професіонального та духовно-інтелектуального виміру людини і суспільства в умовах трансформації суспільства від інформаційного до «суспільства знань». Цілі дослідження: з’ясувати механізми професіонального та інтелектуально-духовного розвитку «суспільства знань», який би сприяв стійкому розвитку освітнього простору; розкрити положення про те, що в «суспільстві знань» зростає динаміка науки, освіти, культури, які впливають на розвиток інтелектуально-духовних та професіональних пріоритетів людини і суспільства; виявити, що представляє собою нова стратегія освіти як фактор стійкого розвитку в умовах еволюції від інформаційного суспільства до «суспільства знань». Методи і методологія – соціоаксіологічний, структурно-функціональний, інституційний, синергетичний методи і підходи, які дозволяють по-новому подивитися на освіту як складний соціальний і культурний інститут. Результат дослідження. Формування ефективної концепції підготовки спеціалістів в умовах трансформації інформаційного суспільства в «суспільство знань» пов’язано з тим, що освіта представляє собою інтелектуальний ресурс модернізації і реформування вищої школи. Висновки. Освіта в «суспільстві знань» виконує як стратегічні економічні функції, так і функції культурного та духовно-інтелектуального розвитку людини і суспільства. Даному типу суспільства необхідні професіонали, які б працювали в умовах соціальних і культурних змін, були ініціаторами цих змін та сприяли духовно-інтелектуальному розвитку людини і суспільства

Ключові слова


освіта; «суспільство знань»; стійкий розвиток; професіональний розвиток особистості; духовно-інтелектуальний розвиток особистості

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Azhazha, M. A. (2006). Theoretical and medologìčnì principles of the concept of human capital//Efficiency of modern management organization: Save. Sciences. publications.-h.: HÌMB. 267-271[in Ukrainian].

Аndriukaitiene, Regina & Voronkova, Valentyna & Kyvliuk, Olga & Maksimenyuk, Marina and Aita, Sakun (2017). Theoretical insights into expression of leadership competencies in the process of management. Problems and Perspectives in Management, 15(1-1), 2017. 220-226. http://dx.doi.org/10.21511/ppm.15(1-1).2017.09 [in English].

Voronkova, Valentina & Kyvliuk, Olga (2017). Philosophical reflection smart-society as a new model of the information society and its impact on the education of the XXI century. Future Human Imagе. – 2017Future Human Image, Том 7.

http://www.bazaluk.com/journals [in English].

Voronkova, V. H. & Kyvliyk, O. P. (2017). Man in the educational space smart society //Mіzhdisciplіnarnі by skladnih systems: ZB. Sciences. Prats ' mother. Kyiv: view-in NTE іmenі m. p. Drahomanov. No. 10-11. 88-95.

Mode of access:http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17103[in Ukrainian].

Voronkova, V. H. (2013). Forming new attitudes, new man, new society of the future // Anthropological dimensions of philosophical research. Issue. 3.69-80 [in Russian].

Voronkova, V.H. (2008). Humanization of education, science, politics, power, society //Hilosophy of education. Release 1-2 (7) [in Ukrainian].

Voronkova, V. H. & Kyvliûk, O.P. (2017). Formuvannnâ new concept of innovation education in the conditions of globalization // Educational discourse: a collection of scientific papers. Kiev: Vydavnytstvo Hileya. Issue 2, častina11: A philosophical science. Issue 97. 65-78 [in Ukrainian].

Voronkova, V.H. (2015). Civil society as a paradigm concept and construct a socio-philosophical discourse // Philosophy & Cosmology.Vol. 15. 198 -215 [in Russian].

Voronkova, V. H. (2017). Formation of the concept of noosferno-information and innovation of the administrative noomenedžmentu in the modern era//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 69. 44 – 50 [in Ukrainian].

Kyvliûk, O.P. (2014). Globalization and Informatization of education in the subject field of the philosophy of education//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Issue 57. 192-200 [in Ukrainian].

Maksimenyuk, M. Yu. (2015). Philosophical Foundations of public administration//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Issue 61. 206-223 [in Ukrainian].

Melnyk, V. V. (2005). Polìkulturnìst in the context of globalization: the social-philosophical analysis//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 22. 217-229 [in Ukrainian].

Melnyk, V. V. (2015). Culture of being human as a sociocultural phenomenon//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Issue 66. 253-268 [in Ukrainian].

Melnyk, V. V. (2015). Culture of being human as a sociocultural phenomenon//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy.Issue 66. 253-268 [in Ukrainian].

Nikitenko, V. O. (2013). Problem field of the geokulturnogo phenomenon: scientific approaches//Gìleâ (Research Bulletin): Col. Sciences. Ave k.: Publishing House of SCIENCE LLC NVP "" Believe". Issue 71. 500-504.

Nikitenko, Vitalina (2016). Cultural and social competence creation in the process of English language study: information society aspect // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Issue 67. 251-257 [in English].

Nikitenko V. O. (2013). Geokulturnì values in today's world development: a socio-philosophical dimension//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue. 54. 266-280 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. I. (2013). Philosophy, ideology and morality of contemporary entrepreneur as an integral economic and social development of society//Sphere: advanced method. and theor. magazine. Issue 1. 31[in Russian].

Požuêv, V. I. (2010). Understanding the place and role of information in modern society // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 42. 4-13 [in Ukrainian].

Ryzhova, I. S. (2009). Formation and development of design as the spiritual and practical phenomenon in information and cultural space // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 36. 211-224 [in Ukrainian].

Rêzanova, N. O. (2013). Cocìalno-philosophical concept of innovation as a factor of social transformation//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 55. 235-247[in Ukrainian].

Utûž, I. G. (2009). And Civìlìzacìjna paradigm of education: theoretical-methodological aspect//Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy. Issue 38. P. 60-66 [in Ukrainian].

Hlêbnìkova, A. A. (2015). Formation and development of the information society in the conditions of globalization: theoretical – methodological context // Gìleâ: scientific bulletin. Issue. 92. 170-174[in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ажажа, М.А.Теоретико-медологічні засади концепції людського капіталу // Ефективність сучасного менеджменту організації: зб. наук. праць.-Х.: ХІМБ. 2006. С. 267-271.

Аndriukaitiene, Regina, Voronkova, Valentyna, Kyvliuk, Olga, Maksimenyuk, Marina and Aita, Sakun (2017). Theoretical insights into expression of leadership competencies in the process of management. Problems and Perspectives in Management, 15(1-1), 2017. 220-226. http://dx.doi.org/10.21511/ppm.15(1-1).2017.09

Voronkova, Valentina, Kyvliuk, Olga. Philosophical reflection smart-society as a new model of the information society and its impact on the education of the XXI century. Future Human Imagе. – 2017Future Human Image, Том 7, 2017. http://www.fhijournal.org/?cat=7

http://www.bazaluk.com/journals

Воронкова, В. Г., Кивлюк, О.П. Людина у освітньому просторі smart-суспільства // Міждисциплінарні дослідження складних систем : зб. наук. праць. - Київ :Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. № 10-11. - С. 88-95. Режимдоступу:

http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17103 (Web of Science).

Воронкова, В. Г. Формирование нового мировоззрения, нового человека, нового общества будущего // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2013. - Вип. 3. - С. 69-80.

Воронкова, В. Г. Гуманізація освіти, науки, політики, влади, суспільства// Філософія освіти. Випуск 1-2 (7), 2008.

Воронкова, В. Г., Кивлюк, О. П. Формуванння нової концепції інноваційної освіти в умовах глобалізації / Освітній дискурс: збірник наукових праць. Київ: Видавництво «Гілея». 2017. Випуск 2, частина11: Філософські науки. Випуск 97. С.65-78.

Воронкова ,В.Г. Гражданское общество как парадигма, концепт и конструкт социально-философского дискурса // Philosophy & Cosmology.2015. Vol. 15. P.198 -215.

Воронкова, В. Г. Формування концепції ноосферно-інформаційно-інноваційного розвитку адміністративного нооменеджменту у сучасну епоху / Регіна, Андрюкайтене, Марина, Максименюк // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. Запоріжжя, 2017. Вип. 69 (2017). C. 44 - 50

Кивлюк, О.П. Глобалізація та інформатизація освіти в предметному полі філософії освіти // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2014. Вип. 57. С. 192-200.

Максименюк, М.Ю. Філософські засади публічного адміністрування // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2015. Вип. 61. С. 206-223.

Мельник, В.В. Полікультурність в контексті глобалізації: соціально-філософський аналіз // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2005. Вип.22. С.217-229.

Мельник, В.В. Культура буття людини як соціокультурний феномен // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2015. Вип.66. С.253-268.

Нікітенко, В.О. Проблемне поле геокультурного феномену: наукові підходи // Гілея (науковий вісник): зб. наук. пр.-К.: Вид-во УАН ТОВ «НВП»«ВІР».2013 Вип. 71. С. 500-504.

Nikitenko, Vitalina. Cultural and social competence creation in the process of English language study: information society aspect // Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Issue 67. 2016. 251-257.

Нікітенко В.О. Геокультурні цінності в умовах сучасного світового розвитку: соціально-філософський вимір// Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2013. Вип. 54. С.266-280.

Олексенко, Р. И. Философия, мировоззрение и мораль современного предпринимателя как составная экономико-социального развития общества // Социосфера: науч.-метод. и теор. Журнал.2013. Вип. 1. С.31.

Пожуєв, В. І. Осмислення місця і ролі інформації у сучасному суспільстві // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2010. Вип.42 С.4-13.

Рижова, І.С. Становлення і розвиток дизайну як духовно-практичного феномена в інформаційно-культурному просторіГуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2009. Вип.36. С.211-224.

Рєзанова, Н.О.Cоціально-філософський концепт інновації як фактор соціальних перетворень // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2013. Вип.55. С.235-247.

Утюж, І. Г. Цивілізаційна парадигма освіти: теоретико-методологічний аспект // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2009. Вип.38 С.60-66.

Хлєбнікова, А. А. Становлення і розвиток інформаційного суспільства в умовах глобалізації: теоретико–методологічний контекст // Гілея: науковий вісник. 2015. Вип. 92. С. 170-174.





Copyright (c) 2018 Victoria Melnyk

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941