Принцип людиноцентризму в управлінні вищою освітою: мотиваційні аспекти професійної діяльності викладача як суб’єкта освітнього процесу
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2014.22702Ключові слова:
людиноцентризм, освіта, вища освіта, управління освітою, освітній менеджмент, мотивація, потребиАнотація
Розглянуто особливості реалізації філософського принципу людиноцентризму в управлінні вищою освітою. Досліджено мотиваційні фактори викладацької діяльності в сучасних українських вищих навчальних закладахПосилання
Антонюк О. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади. / О.Антонюк // Персонал – 2006. – № 10. – Режим доступу до журн.: http://personal.in.ua/article.php?ida=381
Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века / Б.С. Гершунский. – М.: Педагогическое общество России, 2002. – 512 с.
Гурова О.М. Принципи освітнього менеджменту / О.М. Гурова // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – №4. – Бердянськ : БДПУ, 2005. – 210 с.
Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С.Ф. Клепко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328 с.
Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / В.Г. Кремень. – К.: Педагогічна думка, 2009. – 520 с.
Кремень В.Г. Філософія національної ідеї: Людина. Освіта. Соціум. / В.Г. Кремень. – К.: Грамота, 2010. – 576 с.
Кремінь В. Філософія людиноцентризму як теоретична складова національної ідеї / В.Кремінь // Дзеркало тижня. – 2005. – №31. – С.21.
Маслоу А. Дальние пределы человеческой психики / А. Маслоу. – СПб.: Евразия, 1997. – 344 с.
Огнев‘юк В.О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку / В.О. Огнев‘юк. – К.: Знання України, 2003. – 450 с.
Прокопенко А.Л. Зміна парадигми освіти: від традиційної до особистісно-орієнтованої (соціально-філософський аспект) / А.Л. Прокопенко // Мультиверсум. Філософський альманах: [зб. наук. пр.]. – 2006. – Вип. 56. – С. 230–240.
Семикіна М.В. Мотивація конкурентоспроможної праці: теорія і практика регулювання / М.В. Семикіна. – Кіровоград : ПіК, 2003. – 426 с.
Alderfer C.P. An empirical test of a new theory of human needs / С.Р. Alderfer // Organizational Behaveor and Human Performance. – 1969. – № 4. – Р. 142–175.
McClelland D.С. Motives, personality, and society: selected papers / D.С. McClelland. – New York : Praeger, 1984. – 490 p.
Antonjuk O. Management in the educational sphere: a conceptual framework. / O.Antonyuk / / Staff - 2006. - № 10. - Access to the journal.: Http://personal.in.ua/article.php?ida=381
Gershunsky BS Philosophy of Education for the XXI Century / BS Gershunsky. - Moscow Pedagogical Society of Russia, 2002. – 512 p.
Gurov AM The principles of educational management / O. Gurov / / Proceedings of Berdyansk State Pedagogical University (Teaching Science). - № 4. - Berdyansk: BDPU, 2005. - 210 p.
Klepko SF Philosophy of Education in the European context / SF Riveting. - Poltava: POIPPO, 2006. - 328 p.
Flint V. Philosophical anthropology in strategies of educational space. / VG Kremen. - K.: Pedagogical ideas, 2009. - 520 p.
Flint V. Philosophy national idea: Man. Education. Society. / VG Kremen. - K.: Gramota, 2010. - 576 p.
Flint V. Philosophical anthropology as the theoretical component of the national idea / V.Kremin / / Mirror of the week. - 2005. - № 31. - P.21.
Maslow A. The Farther Reaches of the human psyche / Maslow. - St. Petersburg.: Eurasia, 1997. - 344 p.
Ognevyuk VA Education in the value system of sustainable human development / V.A. Ognevyuk. - K.: Knowledge of Ukraine, 2003. - 450 p.
Prokopenko AL Changing education paradigms: from traditional to student-centered (social and philosophical aspect) / AL Prokopenko / / Multiversum. Philosophical Almanac: [Collected Works.]. - 2006. - Issue. 56. – P. 230-240.
Semykina M.V. Motivation competitive labor: theory and practice of regulation / M. Semykina. - Kirovograd: PIC, 2003. - 426 p.
Alderfer C.P. An empirical test of a new theory of human needs / С.Р. Alderfer // Organizational Behaveor and Human Performance. – 1969. – № 4. – Р. 142–175.
McClelland D.С. Motives, personality, and society: selected papers / D.С. McClelland. – New York : Praeger, 1984. – 490 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Є. М. Рябенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)