Соціальні мережі як сучасний інструмент процесу соціокультурної самоідентифікації особи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.110908

Ключові слова:

соціальні мережі, соціокультурна самоідентифікація, віртуальна комунікація, інтернет-середовище, ідентичність, соціокультурний простір

Анотація

сучасної соціокультурної та комунікативної реальності, розглянуто специфіку механізму роботи соціальних мереж як інструменту самоідентифікації, виявлено особливості протікання процесу соціокультурної самоідентифікації особи на різних його етапах, проаналізовано роль соціальних мереж як інструменту процесу самоідентифікації сучасних українців. Головна мета статті – здійснити аналіз соціальних мереж як сучасного інструменту процесу соціокультурної самоідентифікації особи. Методологія дослідження. Реалізація мети та завдань зумовила необхідність використання загальнонаукових методів та принципів: методу системного аналізу, структурно-функціонального аналізу, методу аксіологічної інтерпретації, аналітичного методу. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні специфіки соціальних мереж як мультифункціонального соціокультурного середовища та інструменту самоідентифікації особи в сучасній Україні. Висновок – соціальні мережі як ефективний інструмент соціокультурної самоідентифікації особи сприяють динамічності та багатовекторності процесу самоідентифікації, усувають низку бар'єрів спілкування, створюють ефект «перманентної самопрезентації», роблять спілкування більш продуктивним. Сучасні українці активно використовують соціальні мережі у якості інструменту процесу соціокультурної самоідентифікації, соціальні мережі відіграють суттєву роль у самопрезентації, самовираженні, формуванні нових способів соціокультурної самоідентифікації українців

Біографія автора

А. О. Кургузов, Запорізького національного університету (Запоріжжя, Україна)

Кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри ділової комунікації 

Посилання

Almaeva, V. V. (2010). Virtualnie sotsialnie seti kak sostavlyayuschaya sovremennogo obrazovatelnogo prostranstva. «Razvivayuschie informatsionnie tehnologii v obrazovanii: ispolzovanie uchebnykh materialov novogo pokoleniya v obrazovatelnom protsesse»: materiali vseros. nauk.-prakt. konf. (Tomsk, 23-25 marta 2010). URL: http://ito.edu.ru/2010/Tomsk/III/III-0-1.html (date of reference: 16.08.2017) [in Russian].

Test, Kuna (2017). Test «Kto Ya?» (M. Kun, T. Makpartlend; modifikatsiya T.V. Rumyantsevoy). URL: http://vsetesti.ru/do/?test=500 (date of reference: 16.08.2017) [in Russian].

Shahmartova, O. M. and Boltaga, E. Yu (2011). Psihologicheskie aspekti obscheniya v sotsialnyih setyah virtualnoy realnosti. Izvestiya PGPU im. V.G. Belinskogo. 2011. #24. S. 102–109 [in Russian].

Koroleva, N. N. (2017). Vliyanie kommunikatsii v seti internet na lichnostnyie osobennosti polzovateley. Kiberleninka: nauchnaya elektronnaya biblioteka. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/vliyanie-kommunikatsii-v-seti-internet-na-lichnostnie-osobennosti-polzovateley (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Yefimov, Ye.H. (2013). Rozvytok sotsialnykh internet-merezh v rosiiskii kulturi (dosvid kontent-analizu). Hramota. № 1 (27). Ch. II. S. 83¬87. [in Ukrainian]

Vinsent, Dzh. (2010). emotsii za dopomohoiu mobilnoho telefonu. Informatsiine suspilstvo. №2. S. 46–¬56. [in Ukrainian].

Rezultaty doslidzhennia monitorynhovoi ahentsii NewsEffector (2017). Towave: internet-vydannia. URL: http://www.towave.ru/news/issledovanie-53-rossiyan-priznayut-sebya-zavisimymi-ot-interneta.html (date of reference: 18.08.2017) [in Ukrainian].

Darya, Liubimskaya (2017). Chto sluchitsia esli ne budet interneta? Yoki.Ru: informatsiino-rozvazhalnyi internet-portal. URL: http://www.yoki.ru/social/society/17-03-2013/402243-net-0/ (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Zhichkina, A. E. (2017).Sotsialno-psikhologicheskie aspekti obshcheniya v Internete. Flogiston: psykholohichnyi internet-portal. URL: http://flogiston.ru/articles/netpsy/refinf (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

David, Sanderson (2017). Smileys. Over 650, Compiled by David Sanderson, the «Noah Webster of Smileys» OReilly Media: informatsiinyi internet-portal. URL: http://shop.oreilly.com/product/9781565920415.do (date of reference: 18.08.2017).

Ukraine (2017). Population, Total. Statystychni dani Vsesvitnoho banku za 2014 rik. URL: http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL?locations=UA (date of reference: 18.08.2017).

Ohliad sotsialnykh merezh i Tvittera v Ukraini (2017). PROVSE: persha nezalezhna ternopilska internet-hazeta. URL: https://provse.te.ua/wp-content/uploads/2014/08/Yandex_on_UkrainianSMM_Summer_2014.pdf (date of reference: 18.08.2017).

Internet-auditoryia Ukraini v iyune 2017 goda (2017). Rezultaty doslidzhennia konsaltynhovoi kompanii «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/internet-auditorija-ukrainy-v-ijune.html (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Internet-auditoriya Ukraini v aprele 2016 goda (2017). Rezultaty doslidzhennia konsaltynhovoi kompanii «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/onlajn-auditorija-i-samye-populjarnye-sajty-v-ukraine-za-aprel.html (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Infografika: Byt v trende (2017). Reyting samikh populyarnykh sotssetey v Ukraine i mire. Rezultaty doslidzhennia informatsiino-analitychnoho tsentru «LIHA». URL: http://www.liga.net/infografica/333818_byt-v-trende-reyting-samykh-populyarnykh-sotssetey-v-ukraine-i-mire.htm (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Номер

Розділ

Соціальна філософія та філософія історії