Соціальні мережі як сучасний інструмент процесу соціокультурної самоідентифікації особи

А. О. Кургузов

Анотація


сучасної соціокультурної та комунікативної реальності, розглянуто специфіку механізму роботи соціальних мереж як інструменту самоідентифікації, виявлено особливості протікання процесу соціокультурної самоідентифікації особи на різних його етапах, проаналізовано роль соціальних мереж як інструменту процесу самоідентифікації сучасних українців. Головна мета статті – здійснити аналіз соціальних мереж як сучасного інструменту процесу соціокультурної самоідентифікації особи. Методологія дослідження. Реалізація мети та завдань зумовила необхідність використання загальнонаукових методів та принципів: методу системного аналізу, структурно-функціонального аналізу, методу аксіологічної інтерпретації, аналітичного методу. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні специфіки соціальних мереж як мультифункціонального соціокультурного середовища та інструменту самоідентифікації особи в сучасній Україні. Висновок – соціальні мережі як ефективний інструмент соціокультурної самоідентифікації особи сприяють динамічності та багатовекторності процесу самоідентифікації, усувають низку бар'єрів спілкування, створюють ефект «перманентної самопрезентації», роблять спілкування більш продуктивним. Сучасні українці активно використовують соціальні мережі у якості інструменту процесу соціокультурної самоідентифікації, соціальні мережі відіграють суттєву роль у самопрезентації, самовираженні, формуванні нових способів соціокультурної самоідентифікації українців

Ключові слова


соціальні мережі; соціокультурна самоідентифікація; віртуальна комунікація; інтернет-середовище; ідентичність; соціокультурний простір

Повний текст:

PDF

Посилання


Almaeva, V. V. (2010). Virtualnie sotsialnie seti kak sostavlyayuschaya sovremennogo obrazovatelnogo prostranstva. «Razvivayuschie informatsionnie tehnologii v obrazovanii: ispolzovanie uchebnykh materialov novogo pokoleniya v obrazovatelnom protsesse»: materiali vseros. nauk.-prakt. konf. (Tomsk, 23-25 marta 2010). URL: http://ito.edu.ru/2010/Tomsk/III/III-0-1.html (date of reference: 16.08.2017) [in Russian].

Test, Kuna (2017). Test «Kto Ya?» (M. Kun, T. Makpartlend; modifikatsiya T.V. Rumyantsevoy). URL: http://vsetesti.ru/do/?test=500 (date of reference: 16.08.2017) [in Russian].

Shahmartova, O. M. and Boltaga, E. Yu (2011). Psihologicheskie aspekti obscheniya v sotsialnyih setyah virtualnoy realnosti. Izvestiya PGPU im. V.G. Belinskogo. 2011. #24. S. 102–109 [in Russian].

Koroleva, N. N. (2017). Vliyanie kommunikatsii v seti internet na lichnostnyie osobennosti polzovateley. Kiberleninka: nauchnaya elektronnaya biblioteka. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/vliyanie-kommunikatsii-v-seti-internet-na-lichnostnie-osobennosti-polzovateley (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Yefimov, Ye.H. (2013). Rozvytok sotsialnykh internet-merezh v rosiiskii kulturi (dosvid kontent-analizu). Hramota. № 1 (27). Ch. II. S. 83¬87. [in Ukrainian]

Vinsent, Dzh. (2010). emotsii za dopomohoiu mobilnoho telefonu. Informatsiine suspilstvo. №2. S. 46–¬56. [in Ukrainian].

Rezultaty doslidzhennia monitorynhovoi ahentsii NewsEffector (2017). Towave: internet-vydannia. URL: http://www.towave.ru/news/issledovanie-53-rossiyan-priznayut-sebya-zavisimymi-ot-interneta.html (date of reference: 18.08.2017) [in Ukrainian].

Darya, Liubimskaya (2017). Chto sluchitsia esli ne budet interneta? Yoki.Ru: informatsiino-rozvazhalnyi internet-portal. URL: http://www.yoki.ru/social/society/17-03-2013/402243-net-0/ (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Zhichkina, A. E. (2017).Sotsialno-psikhologicheskie aspekti obshcheniya v Internete. Flogiston: psykholohichnyi internet-portal. URL: http://flogiston.ru/articles/netpsy/refinf (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

David, Sanderson (2017). Smileys. Over 650, Compiled by David Sanderson, the «Noah Webster of Smileys» OReilly Media: informatsiinyi internet-portal. URL: http://shop.oreilly.com/product/9781565920415.do (date of reference: 18.08.2017).

Ukraine (2017). Population, Total. Statystychni dani Vsesvitnoho banku za 2014 rik. URL: http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL?locations=UA (date of reference: 18.08.2017).

Ohliad sotsialnykh merezh i Tvittera v Ukraini (2017). PROVSE: persha nezalezhna ternopilska internet-hazeta. URL: https://provse.te.ua/wp-content/uploads/2014/08/Yandex_on_UkrainianSMM_Summer_2014.pdf (date of reference: 18.08.2017).

Internet-auditoryia Ukraini v iyune 2017 goda (2017). Rezultaty doslidzhennia konsaltynhovoi kompanii «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/internet-auditorija-ukrainy-v-ijune.html (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Internet-auditoriya Ukraini v aprele 2016 goda (2017). Rezultaty doslidzhennia konsaltynhovoi kompanii «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/onlajn-auditorija-i-samye-populjarnye-sajty-v-ukraine-za-aprel.html (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].

Infografika: Byt v trende (2017). Reyting samikh populyarnykh sotssetey v Ukraine i mire. Rezultaty doslidzhennia informatsiino-analitychnoho tsentru «LIHA». URL: http://www.liga.net/infografica/333818_byt-v-trende-reyting-samykh-populyarnykh-sotssetey-v-ukraine-i-mire.htm (date of reference: 18.08.2017) [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Алмаева В. В. Виртуальные социальные сети как составляющая современного образовательного пространства. «Развивающие информационные технологии в образовании: использование учебных материалов нового поколения в образовательном процессе»: матеріали всерос. наук.-практ. конф. (Томск, 23-25 березня 2010 р.). URL: http://ito.edu.ru/2010/Tomsk/III/III-0-1.html (дата звернення: ).

Тест Куна. Тест «Кто Я?» (М. Кун, Т. Макпартленд; модификация Т.В. Румянцевой). URL: http://vsetesti.ru/do/?test=500 (дата звернення:18.08.2017).

Шахмартова О. М., Болтага Е. Ю. Психологические аспекты общения в социальных сетях виртуальной реальности. Известия ПГПУ им. В.Г. Белинского. 2011. №24. С. 102–109.

Королева. Н. Н. Влияние коммуникации в сети интернет на личностные осо-бенности пользователей. Киберленинка: наукова електронна бібліотека. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/vliyanie-kommunikatsii-v-seti-internet-na-lichnostnye-osobennosti-polzovateley (дата звернення: 18.08.2017).

Єфімов Є. Г. Розвиток соціальних інтернет-мереж в російській культурі (досвід контент-аналізу). Грамота. 2013. № 1 (27). Ч. II. C. 8387.

Вінсент, Дж. Передача емоцій за допомогою мобільного телефону. Інформаційне суспільство. 2010. №2. С. 46–56.

Результати дослідження моніторингової агенції NewsEffector. Towave: інтернет-видання. URL: http://www.towave.ru/news/issledovanie-53-rossiyan-priznayut-sebya-zavisimymi-ot-interneta.html (дата звернення: 18.08.2017).

Любимская Дарья. Что случится если не будет интернета? Yoki.Ru: інформаційно-розважальний інтернет-портал. URL: http://www.yoki.ru/social/society/17-03-2013/402243-net-0/ (дата звернення: 18.08.2017).

Жичкина А. Е. Социально-психологические аспекты общения в Интернете. Флогистон: психологічний інтернет-портал. URL: http://flogiston.ru/articles/netpsy/refinf (дата звернення: 18.08.2017).

David Sanderson. Smileys. Over 650, Compiled by David Sanderson, the «Noah Webster of Smileys» O’Reilly Media: інформаційний інтернет-портал. URL: http://shop.oreilly.com/product/9781565920415.do (дата звернення: 18.08.2017).

Ukraine. Population, Total. Статистичні дані Всесвітнього банку за 2014 рік. URL: http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL?locations=UA (дата звернення: 18.08.2017).

Огляд соціальних мереж і Твіттера в Україні. ПРОВСЕ: перша незалежна тернопільська інтернет-газета. URL: https://provse.te.ua/wp-content/uploads/2014/08/Yandex_on_UkrainianSMM_Summer_2014.pdf (дата звернення: 18.08.2017) [in Ukrainian].

Интернет-аудитория Украины в июне 2017 года. Результати дослідження консалтингової компанії «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/internet-auditorija-ukrainy-v-ijune.html (дата звернення: 18.08.2017).

Интернет-аудитория Украины в апреле 2016 года. Результати дослідження консалтингової компанії «Gemius». URL: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/onlajn-auditorija-i-samye-populjarnye-sajty-v-ukraine-za-aprel.html (дата звернення: 18.08.2017).

Инфографика: Быть в тренде. Рейтинг самых популярных соцсетей в Украине и мире. Результати дослідження інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА». URL: http://www.liga.net/infografica/333818_byt-v-trende-reyting-samykh-populyarnykh-sotssetey-v-ukraine-i-mire.htm (дата звернення: 18.08.2017).



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2017 А. О. Кургузов

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941