Теоретичні конструкти інноваційного педагогічного досвіду

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.110927

Ключові слова:

іноваційний педагогічний досвід, категорія, структура, функції, нововведення, ознаки, діяльність, науковість, критерії

Анотація

  У статті обґрунтовуються теоретичні аспекти інноваційного педагогічного досвіду. Розкривається його сутність у широкому та вузькому сенсах: як весь ефективний педагогічний досвід, накопичений у сфері навчання й виховання, та як практика, результат проблемно-орієнтованої діяльності педагога. Виділено структурні компоненти, ознаки та функціональні особливості інноваційного педагогічного досвіду. До функцій віднесено: описово-пояснювальна, випередження наукового знання, перевірки педагогічних концепцій, прогностико-управлінська, комунікативно-трансляційна, евристико-пізнавальна, накопичувальна та стабілізуюча. Акцентовано увагу на структурі цього досвіду як системи, в яку входять: педагог-іноватор, як творець цього досвіду; продукт його науково-організаційної діяльності –  інноваційний досвід; система засобів, завдяки якій здійснюється іноваційно-методична діяльність іноватора. Охарактеризовано критерії  іноваційно-педагогічного досвіду, виділено його основні етапи: узагальнюючий, адаптивний і відтворюючий

Біографія автора

Л. А. Козинец, Білоруський державний університет ім. М. Танка

Кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри педагогіки 

Посилання

Punchenko, O. P. Archaeology noosphere of education.Odessa: : dim, Druk Puding, 2017. 376 s.

Ushenina, L. V. a Study of innovative pedagogical experience in the context of the UIA as a factor stimulating the creativity of the teacher: dis. kand. PED. Sciences: 13.00.01 / L. V. Ushenin. SPb., 1995. 182 s.

Usupbekova, N. R. General principles of pedagogical innovations: the development of the theory of innovative processes in education. M.: Publishing house of Institute of theory and history of pedagogics of Academy of pedagogical Sciences of the USSR, 1991. 91s.

Alekseev, N. G. Philosophical-methodological problems of pedagogical theory.Questions of methodology. 1997. № 3-4. 31-34.

Zircon, I. I. System of innovative preparation of experts of humanitarian sphere. Minsk: Technology, 2000. 326 s.

Prigozhin, A. I. Innovations: incentives and obstacles: social problems of innovation.M.: Politizdat, 1989. 270 s.

Kagan, M. S. System and structure. Systemic approach and humanitarian knowledge: selected works. article. – Leningrad: Izd-vo Len. state University, 1991. 37-46.

Gabay, T. V. Training activities and tools / T. V. Gabay. – M.: publishing house of Moscow. University press, 1988. 176 s.

Talanchuk, N. M. evaluation Criteria for best teaching experience. Soviet pedagogy. 1979. No. 7. 65-68.

Bondar, V. I. Criteria of best teaching practices. Methodological and theoretical issues of studying, generalization and use of advanced pedagogical experience / under the editorship of E. I. Monoszon, M. N. Skadina, Y. S. Turbovsky. M.: Research Institute of General pedagogy of Academy of pedagogical Sciences of the USSR, 1978. 94-95.

Zagvyazinsky V. I. Methodology and methods of the didactic of IP repetition. M. : Pedagogy, 1982. 160 s.

Zhuravlev, V. I. the Relationship of pedagogical science and practice. M. : Pedagogy, 1984. 176 s.

Teregulov, F. S. the Criteria of the pedagogical experience. Soviet pedagogy. 1989. No. 1. 56 – 60.

Kuthibari, A. N. Advanced teaching experience and certification teacher: method. Manual. иVolgograd: BGAPK RO, 2010. 156 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Номер

Розділ

Філософія освіти