Теоретичні конструкти інноваційного педагогічного досвіду

Л. А. Козинец

Анотація


  У статті обґрунтовуються теоретичні аспекти інноваційного педагогічного досвіду. Розкривається його сутність у широкому та вузькому сенсах: як весь ефективний педагогічний досвід, накопичений у сфері навчання й виховання, та як практика, результат проблемно-орієнтованої діяльності педагога. Виділено структурні компоненти, ознаки та функціональні особливості інноваційного педагогічного досвіду. До функцій віднесено: описово-пояснювальна, випередження наукового знання, перевірки педагогічних концепцій, прогностико-управлінська, комунікативно-трансляційна, евристико-пізнавальна, накопичувальна та стабілізуюча. Акцентовано увагу на структурі цього досвіду як системи, в яку входять: педагог-іноватор, як творець цього досвіду; продукт його науково-організаційної діяльності –  інноваційний досвід; система засобів, завдяки якій здійснюється іноваційно-методична діяльність іноватора. Охарактеризовано критерії  іноваційно-педагогічного досвіду, виділено його основні етапи: узагальнюючий, адаптивний і відтворюючий

Ключові слова


іноваційний педагогічний досвід; категорія; структура; функції; нововведення; ознаки; діяльність; науковість; критерії

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Punchenko, O. P. Archaeology noosphere of education.Odessa: : dim, Druk Puding, 2017. 376 s.

Ushenina, L. V. a Study of innovative pedagogical experience in the context of the UIA as a factor stimulating the creativity of the teacher: dis. kand. PED. Sciences: 13.00.01 / L. V. Ushenin. SPb., 1995. 182 s.

Usupbekova, N. R. General principles of pedagogical innovations: the development of the theory of innovative processes in education. M.: Publishing house of Institute of theory and history of pedagogics of Academy of pedagogical Sciences of the USSR, 1991. 91s.

Alekseev, N. G. Philosophical-methodological problems of pedagogical theory.Questions of methodology. 1997. № 3-4. 31-34.

Zircon, I. I. System of innovative preparation of experts of humanitarian sphere. Minsk: Technology, 2000. 326 s.

Prigozhin, A. I. Innovations: incentives and obstacles: social problems of innovation.M.: Politizdat, 1989. 270 s.

Kagan, M. S. System and structure. Systemic approach and humanitarian knowledge: selected works. article. – Leningrad: Izd-vo Len. state University, 1991. 37-46.

Gabay, T. V. Training activities and tools / T. V. Gabay. – M.: publishing house of Moscow. University press, 1988. 176 s.

Talanchuk, N. M. evaluation Criteria for best teaching experience. Soviet pedagogy. 1979. No. 7. 65-68.

Bondar, V. I. Criteria of best teaching practices. Methodological and theoretical issues of studying, generalization and use of advanced pedagogical experience / under the editorship of E. I. Monoszon, M. N. Skadina, Y. S. Turbovsky. M.: Research Institute of General pedagogy of Academy of pedagogical Sciences of the USSR, 1978. 94-95.

Zagvyazinsky V. I. Methodology and methods of the didactic of IP repetition. M. : Pedagogy, 1982. 160 s.

Zhuravlev, V. I. the Relationship of pedagogical science and practice. M. : Pedagogy, 1984. 176 s.

Teregulov, F. S. the Criteria of the pedagogical experience. Soviet pedagogy. 1989. No. 1. 56 – 60.

Kuthibari, A. N. Advanced teaching experience and certification teacher: method. Manual. иVolgograd: BGAPK RO, 2010. 156 s.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Пунченко, О. П. Археология ноосферного образования. Одесса: Друкарський дiм, Друк Пiвдень, 2017.  376 с.

Ушенина, Л. В. Изучение инновационного педагогического опыта в условиях ИУУ как фактор стимулирования творчества учителя: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Л. В. Ушенина. СПб., 1995. 182 с.

Юсуфбекова, Н. Р. Общие основы педагогической инноватики: опыт разработки теории инновационных процессов в образовании. М.: Изд-во НИИ теории и истории педагогики АПН СССР, 1991. 91 с.

Алексеев, Н. Г. Философско-методологические проблемы педагогической теории. Вопросы методологии. 1997. № 3–4. С. 31–34.

Цыркун, И. И. Система инновационной подготовки специалистов гуманитарной сферы. Минск: Тэхналогія, 2000. 326 с.

Пригожин, А. И. Нововведения: стимулы и препятствия: социальные проблемы инноватики. М.: Политиздат, 1989. 270 с.

Каган, М. С. Система и структура. Системный подход и гуманитарное знание: избр. статьи. Ленинград: Изд-во Лен. гос. ун-та, 1991. С. 37–46.

8.Габай, Т. В. Учебная деятельность и ее средства. М.: Изд-во Москв. ун-та, 1988. 176 с.

Таланчук, Н. М. Критерии оценки передового педагогического опыта. Советская педагогика. 1979.  № 7.  С. 65–68.

Бондарь, В. И. Критерии передового педагогического опыта. Методологические и теоретические

вопросы  изучения, обобщения  и  использования  передового педагогического опыта / под ред. Э. И. Моносзона, М. Н. Скаткина, Я. С. Турбовского. М.: НИИ общей педагогики АПН СССР, 1978.  С. 94–95.

Загвязинский, В. И. Методология и методика дидактического исследования.М. : Педагогика, 1982.  160 с.

Журавлев, В. И. Взаимосвязь педагогической науки и практики. М. : Педагогика, 1984. 176 с.

Терегулов, Ф. Ш. Критерии передового педагогического опыта. Советская педагогика.1989.  № 1. С. 56 – 60. 

Кузибецкий, А. Н. Передовой педагогический опыт и аттестация педагога: метод. пособие. Волгоград: ВГАПК РО, 2010.156 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2017 Л. А. Козинец

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941