Трансграничний характер науки та освіти євроазіатського регіону в епоху глобалізації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.110929

Ключові слова:

трансграничность, наука, освіта, глобалізація, модель, інноваційність, інтелект, компаративістика

Анотація

У статті розкривається глобалізаційна мегастратегія Китаю «Шовковий шлях-2», що включає в свій зміст три основні пояси, які охоплюють весь євроазіатський регіон і Північну Африку. Ця мегастратегія має економічне, фінансове, технологічне, інфраструктурне та соціокультурне вимірювання,що відображає внутрішні реформи Китаю. Показано, що Китай виділив 8 Стовпів суспільного розвитку, які є альфою реформування китайського соціуму. Обґрунтовується сутність науки та освіти, як наріжний Стовп громадських перетворень, основою якого виступає звільнення розуму, що означає свободу думок, свободу прийняття рішень, свободу вибору шляху розвитку, свободу від ідеологічної залежності, а також розкутість духу нації. Підкреслюється, що це дало бурхливий поштовх у розвитку інноваційності в змісті цих соціокультурних феноменів. Через освіту відображається ідея побудоваи двох цивілізацій – матеріальної та духовної. Пояснюється бінарна сутність китайської освітньої моделі: через розвиток масової вищої дистанційної освіти та через підготовку національної еліти, а також її зв'язок з компаративістикою. Трансграничний характер освіти розкритий через підготовку кадрів вищої кваліфікації для інших країн та навчання китайських фахівців за кордон

Біографії авторів

О. П. Пунченко, Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова

Доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії та історії України 

А. А. Лазаревич, Інститут філософії НАН Білорусі

Кандидат філософських наук, доцент, Директор 

Посилання

Voronkova, V. G. Philosophy of information and communication society: theoretical-methodological context. Zaporozhye: ZSEA, 2016. 276 с.

Shapiro, R. Forecast for the leading. M.: AST: AST MOSCOW, 2009 537 s.

Lazarevich, А. А. The formation of the information society. Minsk: Belaruskaya Navuka, 2015. 537 s.

Naisbitt, J. Chinese megatrends: 8 Pillars of a new society. M: Astrel, 2012. 315 s..

Punchenko, O .P. Archeology of the noospheric education. Odessa: Publishing House, Druk, "Pivden", 2017. 452 s.

Starzhinsky, V. P. and Tsepkalo, V.V. On a way to society of the innovation.insky.Minsk: RIHE, 2016. 446 s.

Voronkova, V. G. The Philosophy of Humanistic Management (Socio-anthropological measurements). Zaporozhye: RVK ZSEA, 2008. 254 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Номер

Розділ

Філософія освіти