Трансграничний характер науки та освіти євроазіатського регіону в епоху глобалізації
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.110929Ключові слова:
трансграничность, наука, освіта, глобалізація, модель, інноваційність, інтелект, компаративістикаАнотація
У статті розкривається глобалізаційна мегастратегія Китаю «Шовковий шлях-2», що включає в свій зміст три основні пояси, які охоплюють весь євроазіатський регіон і Північну Африку. Ця мегастратегія має економічне, фінансове, технологічне, інфраструктурне та соціокультурне вимірювання,що відображає внутрішні реформи Китаю. Показано, що Китай виділив 8 Стовпів суспільного розвитку, які є альфою реформування китайського соціуму. Обґрунтовується сутність науки та освіти, як наріжний Стовп громадських перетворень, основою якого виступає звільнення розуму, що означає свободу думок, свободу прийняття рішень, свободу вибору шляху розвитку, свободу від ідеологічної залежності, а також розкутість духу нації. Підкреслюється, що це дало бурхливий поштовх у розвитку інноваційності в змісті цих соціокультурних феноменів. Через освіту відображається ідея побудоваи двох цивілізацій – матеріальної та духовної. Пояснюється бінарна сутність китайської освітньої моделі: через розвиток масової вищої дистанційної освіти та через підготовку національної еліти, а також її зв'язок з компаративістикою. Трансграничний характер освіти розкритий через підготовку кадрів вищої кваліфікації для інших країн та навчання китайських фахівців за кордонПосилання
Voronkova, V. G. Philosophy of information and communication society: theoretical-methodological context. Zaporozhye: ZSEA, 2016. 276 с.
Shapiro, R. Forecast for the leading. M.: AST: AST MOSCOW, 2009 537 s.
Lazarevich, А. А. The formation of the information society. Minsk: Belaruskaya Navuka, 2015. 537 s.
Naisbitt, J. Chinese megatrends: 8 Pillars of a new society. M: Astrel, 2012. 315 s..
Punchenko, O .P. Archeology of the noospheric education. Odessa: Publishing House, Druk, "Pivden", 2017. 452 s.
Starzhinsky, V. P. and Tsepkalo, V.V. On a way to society of the innovation.insky.Minsk: RIHE, 2016. 446 s.
Voronkova, V. G. The Philosophy of Humanistic Management (Socio-anthropological measurements). Zaporozhye: RVK ZSEA, 2008. 254 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 О. П. Пунченко, А. А. Лазаревич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)