Світові мовні процеси та стратегія іншомовної освіти в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.130616

Ключові слова:

мовні зміни, індоєвропейські мови, Велике Трипілля, міжнародні мови, конкуренція мов, глобальна мова, іншомовна освіта

Анотація

Актуальність теми дослідження в тому, що для розвитку України слід врахувати той незаперечний факт, що глобалізація разом з інформаційною революцією створили нові умови для всіх видів життєдіяльності. Людство продовжує зростати кількісно і збільшувати чисельність незалежних держав, громадяни яких використовують національні мови. Мета дослідження – критичний аналіз причин небачено високої складності мовних змін в Україні після розпаду Радянського Союзу та відновлення її незалежності. Цілі дослідження - виявити глибинні причини втрати українцями правди про своє долітописне мовне минуле, довести на основі новітніх наукових відкриттів важливість мовного внеску пращурів українців у появу індоєвропейської мовної сім’ї, розглянути еволюцію міжнародних мов і виконати прогноз для майбутнього. Методологія дослідження – нооінтегральний, системний і нооісторичний методи, що дають змогу по-новому проаналізувати тему спорідненості української мови з англійською і здійснити прогноз змін ролі англійської мови в майбутньому. Результат дослідження - виявлення доказів того, що українська мова є не просто відгалуженням від кореневої російської мови, а трансформованою первинною індоєвропейською мовою, а спільні слова індоєвропейських мов - хмара тегів, що поширилася з Великого Трипілля. Виконано аналіз сучасних світових мовних змін з метою оцінки можливості перетворення англійської мови в глобальну міжнародну мову. Розглянуто приклади зростання і занепаду мов певних народів у минулому. Наведено дані про еволюцію і зміни рейтингу міжнародних мов у Нові часи. Пояснено причини глобального використання англійської мови у ХХ ст., але висловлено припущення про неможливість її перетворення в універсальну мову людства в майбутньому. Зроблено прогноз впливу прогресу в комп’ютерних технологіях і штучному інтелекті на способи використання англійської та інших мов. Висновок – сформульовано пропозиції до планів розвитку системи освіти в Україні. Запропоновано використати у модернізації викладання англійської та інших іноземних мов позитивний досвід країн Скандинавії – Швеції і Фінляндії

Біографії авторів

Л. М. Ляшенко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра іноземних мов для природничих факультетів

Н. В. Соловей, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат філологічних наук, кафедра іноземних мов для природничих факультетів

К. М. Паламарчук, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат мистецтвозн. наук, доцент, кафедра іноземних мов для природничих факультетів

Посилання

Bystrushkin, K.K. (2003). Arkaim's phenomenon: Cosmological architecture and historical geodesy. Moscow: The White Alves, 272 p. [in Russian].

Diamond, J. (2009). Weapons, microbes and food: The origins of inequalities between peoples. K.: Nika-Center, 488 p. [In Ukrainian]

Diamond, J. (2013). The Third Chimpanzee. M. AST; 242 pp. Fig. 8, p. 180 [in Russian].

Korsak K.V. (2017). Introduction to noohistory and the new Ukrainian national idea - XXI // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhia State Engineering Academy: a collection of scientific works. Issue 68. Zaporozhie: ZDIA, P. 203-215. (URL: http://www.zgia.zp.ua/index.php?page=3481&lang=en) [In Ukrainian]

Korsak, K.V. (2017) New scientific theory of the origin of proto-Indo-European language and its global distribution / Modern approaches and innovative trends in the teaching of foreign languages: Materials XII intern. sc.-pr.konf., February 28, 2017, K.: Edit. of NTU "KPI named after Igor Sikorsky", P. 71-74 [In Ukrainian]

Korsak, K.V., Korsak, Yu.K. (2017). Noohistory and the Noosciences on the Opportunity of the Second Ukrainian Spiritualization of the World // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhia State Engineering Academy: a collection of scientific works. Issue 69. Zaporozhie: ZDIA, P. 112-119 (URL: http://vestnikzgia.com.ua/article/view/102113) [In Ukrainian]

Lyashenko, L.M. (2017). English and national languages in the past and in the twenty-first century / A collection of sc. abstracts, reports and articles of the 5 Allukr. sc.-pr. conf. "Philosophical Horizons of the Present". Kherson: RVV "Kolos". P. 93-95. [In Ukrainian]

Lyashenko, L.M. (2017). New attempt to explain the appearance and evolution of proto-Indo-European language on the basis of the noohistory of Ukraine // The Highe School. - 2017 - №2. - P. 43-52. [In Ukrainian]

Braudel, Fernan (1955). History of Civilizations. Pinguin Books, 1995 [in English].

Harari, Y. (2014). Sapiens. A Brief History of Humankind. London: Harvill Seeker

Huntington, S. P. (1996). The Clash of Civilizations and Remaking of World Order. N. Y.: Simon and Buster [in English].

Travis-1 speak 80 languages, so can you! (URL: https://www.indiegogo.com/projects/travis-i-speak-80-languages-so-can-you-travel#/) 28-01-2018 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-10

Номер

Розділ

Філософія освіти