Концепція управління спортом та спортивною діяльністю у контексті освітянської парадигми
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149658Ключові слова:
концепція управління спортом, концепціям управління спортивною діяльністю, соматична культура, гуманізація спорту, освітянська парадигмаАнотація
Актуальність дослідження в тому, що проаналізовано концепцію управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми, яка поєднує філософію і спорт, менеджмент і освіту, педагогіку і психологію. Постановка завдання – концепція спорту управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми. Об’єкт дослідження – управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми. Предмет дослідження – формування концепції управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ми спираємося на авторів, що досліджували спорт як феномен управління, що виступає чинником становлення і розвитку особистості. Проблема самовизначення особистості як філософська проблема розглядається в філософських доробках С.К'єркегора, К.Ясперса, М.Хайдеггера, Ж.-П Сартра, А.Камю, Е.Фромма. Виділення недосліджених частин загальної проблеми – в контексті освітянської парадигми управління спортом та спортивною діяльністю сформувалася думка, що обидва напрямки - спорт і фізична культура відносяться до філософії спорту, проте часто ці два об’єкти зводяться навіть до одного – фізичної культури, а спорт вважається елементом останньої. Методологія дослідження - використання методів системного, структурного, структурно-функціонального, інституційного як таких, що сприяють глибокому проникненню в суть об’єкта та предмета дослідження. Наукова новизна дослідження. Дане наукове дослідження передбачає звернення до соціально-філософського смислу концепції управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми. Виклад основного матеріалу: виявлено проблеми, пов’язані з аналізом соматичної (фізичної) культури, основним змістом якої являється процес соціалізації і «окультурення», соціокультурної модифікації тіла (тіла, духу, тілесності, тілесного буття) людини; розкрито проблеми гуманізації спорту, підвищення його духовно-моральної цінності, змагальності спорту, долі тих чи інших спортивних змагань (змагальності взагалі); проаналізувати умови, як сформувати гуманний спорт та посилити гуманні начала і різноманітні модуси людських відносин в спортивній практиці; з’ясовано функції спорту для всіх і спорту для небагатьох – для найвищих досягнень (спорт олімпійський, комерційний і некомерційний); обґрунтовано напрями удосконалення управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигми філософії спорту. Висновки –сформовано концепцію управління спортом та спортивною діяльністю в контексті освітянської парадигмиПосилання
Bilohur, V. (2013). Formation of the Concept of Contemporary Sports as a System of Value Orientations of Youth in the Conditions of Globalization. Gilea: Scientific Bulletin, 75, 326–328.
Vizitei, N. (1980). The social nature of modern sport. Shtiintsa, 84.
Vizitei N. (1986). Physical culture and sport as a social phenomenon. Chisinau: Shtiintsa, 160.
Voronkova, V. (2015). The civil society as a paradigm, concept and social construct philosophical discourse. Philosophy and Cosmology, 15 (1), 198–215.
Morgan, W. J. (2003). The Philosophy of Sport: A Historical and Conceptual Overview and a Conjecture regarding its Future. Handbook of Sports Studies, 205–213. doi: https://doi.org/10.4135/9781848608382.n12
Hambrecht, H. U. (2012). Praise sporting beauty. Kyiv: Spirit and Letter, 216.
Edensor, T. (2002). National Identity, Popular Culture and Everyday Life. Oxford-New York. doi: https://doi.org/10.5040/9781474215305
Ibrahimov, M. (2011). "Philosophy of Sport": Will a fruitful philosophy in the field of sports? Young sports science of Ukraine, 4, 54.
Holowchak, M., Reid H. (2011). Aretism: an ancient sports philosophy for the modern sports world. Lanham, Md.: Lexington Books, 15–16.
Olexenko, R. (2017). Formation of the concept of creative personality as a factor of a creative and knowledge economy in the context of the challenges of globalization. Humanitarian Bulletin of Zaporozhye State Engineering Academy, 71, 118–126.
Mechikoff, R. (2006). Steven Estes a history and philosophy of sport and physical education: from ancient civilizations to the modern world. Boston, Mass: McGraw-Hill, 12.
Scott, R. (2005). Practical philosophy of sport and physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, 91.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 VLADA BILOHUR
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)