Філософська освіта у контексті ідеї смарт-суспільства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149670

Ключові слова:

філософія, соціокультурна ситуація, філософські вчення, «дух свободи», реорганізація філософсько-світоглядного знання, Білорусь, смарт-суспільство, смарт-технології

Анотація

У статті представлена концептуалізація філософської освіти, у контексті якої відбувається еволюція розвитку суспільства від інформаційного до смарт-суспільства. Мета статті - розкрити концептуалізацію філософської освіти у контексті ідеї смарт-суспільства і показати, що філософська освіта не стоїть на місці, а розвивається разом з розвитком науки і техніки, що вимагає і розвитку поняттєво-категоріального апарату. Задачі дослідження: показати розвиток філософського знання, в контексті якого визрівають нові інноваційні ідеї; виявити, що концепція смарт-суспільства базується на очікуванні і переконанні у здатності сучасних смарт-технологій ефективно вплинути на соціальні процеси і привести до нового якісного стану всього суспільного життя, яке і називають смарт-суспільством; довести, що багато у вирішенні всіх цих проблем залежить від стану освіти, у тому числі і філософсько-світоглядяної, не тільки як такої, що розвиває наші пізнавальні здібності, але й формує відповідальне і сумлінне відношення до цілепокладання, вибору базових життєвих цінностей. Ми спираємося на роботи І.Ардашкіна, В.Воронкової, М.Кастельса, О.Кивлюк, К.Корсака, А.Лазаревича, Р.Олексенка, О.Пунченка, в яких у тій чи іншій мірі відобразилася проблема становлення смарт-суспільства. Методологія дослідження - діалектичний, історичний, системний, інформаціологічний методи, які дозволили глибоко проникнути в еволюцію філософського знання, яке не стоїть на місці, а розвивається разом з розвитком науки, техніки, технологій. Результат дослідження - в основі смарт-суспільства розвиток інформаційно-комп’ютерних технологій, які ведуть до прориву технологій та інноваційному розвитку. Відмічається, що реорганізація системи соціально-гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах Білорусі, що відбувається, покликана підняти на високий рівень філософсько-світоглядну підготовку вітчизняних спеціалістів

Біографія автора

M. I. VISHNEVSKY, Могилевського державного університету імені А. Кулешова

Доктор філософських наук, професор, Заслужений працівник освіти Республіки Білорусь, завідуючий кафедрою філософії

Посилання

Ardashkin, I. B. (2017). Smart-society as a stage of development of new technologies for society or as a new of social development (progress): to the problem of the problem. Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofiya. Sotsiologiya. Politologiya, 38, 32–45. doi: https://doi.org/10.17223/1998863x/38/4

Vishnevskiy, M. I. (2015). Ob izuchenii filosofii. Optimizaciya social'no-gumanitarnogo obrazovaniya v vuze. Mogilev: MGU im. A. A. Kuleshova, 7–31.

Vishnevskiy, M. I. (2018). Kul'turno-obrazovatel'niy sintez: ponyatie i problemy. Filosofiya i/ili novoe integrativnoe znanie. Yaroslavl': RIO YAGPU.

Kudryashova, T. V. (2018). Mul'tiagentnaya paradigma kak variant mezhdisciplinarnosti. Filosofiya i/ili novoe integrativnoe znanie. Yaroslavl': RIO YAGPU.

Nacional'naya filosofiya v global'nom mire: tezisy Pervogo belorusskogo filosofskogo kongressa (2017). Minsk: Belarus. navuka, 765.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-17

Номер

Розділ

Філософія освіти