DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149670

Філософська освіта у контексті ідеї смарт-суспільства

M. I. VISHNEVSKY

Анотація


У статті представлена концептуалізація філософської освіти, у контексті якої відбувається еволюція розвитку суспільства від інформаційного до смарт-суспільства. Мета статті - розкрити концептуалізацію філософської освіти у контексті ідеї смарт-суспільства і показати, що філософська освіта не стоїть на місці, а розвивається разом з розвитком науки і техніки, що вимагає і розвитку поняттєво-категоріального апарату. Задачі дослідження: показати розвиток філософського знання, в контексті якого визрівають нові інноваційні ідеї; виявити, що концепція смарт-суспільства базується на очікуванні і переконанні у здатності сучасних смарт-технологій ефективно вплинути на соціальні процеси і привести до нового якісного стану всього суспільного життя, яке і називають смарт-суспільством; довести, що багато у вирішенні всіх цих проблем залежить від стану освіти, у тому числі і філософсько-світоглядяної, не тільки як такої, що розвиває наші пізнавальні здібності, але й формує відповідальне і сумлінне відношення до цілепокладання, вибору базових життєвих цінностей. Ми спираємося на роботи І.Ардашкіна, В.Воронкової, М.Кастельса, О.Кивлюк, К.Корсака, А.Лазаревича, Р.Олексенка, О.Пунченка, в яких у тій чи іншій мірі відобразилася проблема становлення смарт-суспільства. Методологія дослідження - діалектичний, історичний, системний, інформаціологічний методи, які дозволили глибоко проникнути в еволюцію філософського знання, яке не стоїть на місці, а розвивається разом з розвитком науки, техніки, технологій. Результат дослідження - в основі смарт-суспільства розвиток інформаційно-комп’ютерних технологій, які ведуть до прориву технологій та інноваційному розвитку. Відмічається, що реорганізація системи соціально-гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах Білорусі, що відбувається, покликана підняти на високий рівень філософсько-світоглядну підготовку вітчизняних спеціалістів

Ключові слова


філософія; соціокультурна ситуація; філософські вчення; «дух свободи»; реорганізація філософсько-світоглядного знання; Білорусь; смарт-суспільство; смарт-технології

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Ardashkin, I. B. (2017). Smart-society as a stage of development of new technologies for society or as a new of social development (progress): to the problem of the problem. Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofiya. Sotsiologiya. Politologiya, 38, 32–45. doi: https://doi.org/10.17223/1998863x/38/4

Vishnevskiy, M. I. (2015). Ob izuchenii filosofii. Optimizaciya social'no-gumanitarnogo obrazovaniya v vuze. Mogilev: MGU im. A. A. Kuleshova, 7–31.

Vishnevskiy, M. I. (2018). Kul'turno-obrazovatel'niy sintez: ponyatie i problemy. Filosofiya i/ili novoe integrativnoe znanie. Yaroslavl': RIO YAGPU.

Kudryashova, T. V. (2018). Mul'tiagentnaya paradigma kak variant mezhdisciplinarnosti. Filosofiya i/ili novoe integrativnoe znanie. Yaroslavl': RIO YAGPU.

Nacional'naya filosofiya v global'nom mire: tezisy Pervogo belorusskogo filosofskogo kongressa (2017). Minsk: Belarus. navuka, 765.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2018 М. И. Вишневский

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941