Задоволеність персоналу роботою: емпіричне дослідження
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149677Ключові слова:
робота, персонал, роботодавець, мотивація, задоволеність роботоюАнотація
. Задовленість роботою є одним з набільш досліджуваних об’єктів в дослідженнях організацій і однією з самих складних сфер, з якою стикаються сучасні керівники, намагаючись подолати плинність персоналу та зберегти кращих співробітників. Велика плинність кадрів у результаті незадоволеності роботою може здійснити негативний вплив на фінанси підприємства, так як вербування персоналу, їх навчання, перепідготовка не тільки коштують дорого, але й займають багато часу. Крім того, задоволені співробітники, як правило, більш продуктивні, більш креативні і більш прихильні своїм роботодавцям. Роботодавці все частіше фокусують увагу на співробітників, їх очікуваннях і задоволеності роботою. Задоволеність роботою виступає все більш активною темою, постільки протилежна ситуація загрожує втратою висококваліфікованих спеціалістів і, як правило, ринкових позицій. Таким чином, задоволеність роботою пов’язана з прогресом, прибутком, конкурентоспроможністю та успіхом організації. Методологія дослідження. Мета дослідження - проаналізувати задовленість персоналу роботою у фермерському господарстві. Методи дослідження - це кількісні методи аналізу персоналу. Для досягнення цілі дослідження був обраний кількісний метод дослідження, постільки метою виміру домінуючого явища є задоволеність роботою. Обраний метод збирання даних допоміг описати досліджуване явище, отримати якомога більше інформації, щоб досягти цілей дослідження. Висновки і рекомендації. Дослідження виявило, що думка персоналу є суперечливою. Аналізуючи окремі аспекти задоволеності роботою, було встановлено, що учасники дослідження задоволені своїми співробітниками та характером роботи. Згідно інших аспектів дослідження думка суперечлива - працівники не відчувають задоволеності, але й не відчувають незадоволеності. Намагаючись пояснити та посилити заоволеність працівників роботою, ми рекомендуємо покращити комунікацію між керівництвом та працівникамиПосилання
Al-Mahayreh, M. & AbdeL-Qader, M.d A. (2015). The Effect of the Factors leadingto Job Satisfaction on the Innovation Level: Study on Workers in Islamic Banks operating inJordan. Iš: International Journal of Business, Humanities and Technology, Vol. 5, No. 1, 24–39. ISSN 2162-1357.
Aziri, B. (2011). Job Satisfaction: a Literature Review. Iš: Management Reseach and Practice, Vol. 3, Issue 4, 77–86. ISSN 2067-2462.
Bakanauskienė, I. & Bendaravičienė, R. & Krikštolaitis, R. (2010). Pasitenkinimo darbu tyrimas universiteto darbuotojų grupių atveju. Iš: Management theory and studines forrural business and infrastructure development, Nr. 22 (3), 12–24. ISSN 1822-6760.
Bhatnagar, K. & Srivastava, K.(2012). Job Satisfaction in Health-Care Organizations.Iš: Industrial Psychiatry Journal. 2012, 21 (2), 75–78.
Bukšnytė, L. & Švobaitė, K. (2009). Valstybės tarnautojų pasitenkinimo darbu irkognityvinio stiliaus ryšys. Iš: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris, 4, 9–28.
Dugguh S. I. & Ayaga Ph. D.& Dennis Ph. D. (2014). Job satisfaction theories: Traceability to employee performance in organizations. Iš: IOSR Journal of Business and Management, Vol. 16, Issue 5, p. 2319-7668, 11–18.
Gerikienė, V. & Petrauskienė, J. (2009). Profesinio pasitenkinimo veiksniai ir jų grįžtamasis ryšys su bendruomenės slaugytojų pasitenkinimu darbu. Iš: Medicinos teorija ir praktika, T. 15, Nr. 4, 399–405. ISSN 1392-1312.
Job Satisfaction Survey, JSS Page. [interaktyvus]. [žiūrėta 2018-04-07]. Prieiga per internetą: http://shell.cas.usf.edu/~pspector/scales/jsspag.html.
Jovarauskaitė, A. & Tolutienė, G. (2010). Universiteto dėstytojų pasitenkinimui darbu įtakos turintys veiksniai. Iš: Jaunųjų mokslininkų darbai, Nr. 1 (26), 95–103. ISSN 1648-8776.
Junaimah, J. & See L. P. & Bashawir, A. G. (2015). Effect of Manager’s Bases of Power on Employee’s Job Satisfaction: an Empirical Study of Satisfaction with Supervision. Iš: International Journal of Economics, Commerce and Management, Vol. III, Issue 2. ISSN 2348 0386.
Lee, K. L. & Low, G. T. (2010). The Influence of Social Power and Educational Orientation on the Outcomes of superior-subordinate dyadic relationship. Iš: EuropeanJournal of Social Sciences, 16 (4).
Lietuvos Respublikos darbo kodeksas. TAR, 2016, Nr. 23709.
Rai, S. The Importance of Job Satisfaction. [interaktyvus]. [žiūrėta 2018-05-17].Prieiga per internetą: https://www.linkedin.com/pulse/importance-job-satisfaction-sanjay-rai.
Rane, D. B. (2011). Employee Job Satisfaction: An Essence of Organization. Iš: HRM Review, Vol. I, No. 7, 10–16.
Redmond, B. F. Job Satisfaction. [interaktyvus]. Prieiga per internetą: https://wikispaces.psu.edu/display/PSYCH484/11.+Job+Satisfaction. [žiūrėta 2018-05-15].
Robbins, S. P. (2007). Organizacinės elgsenos pagrindai. Kaunas: Poligrafija ir informatik.
Spector, P. E. (1985). Measurement of Human Service Staff Satisfaction: Development of the Job Satisfaction Survey. American Journal of Community Psychology, Vol. 13, No. 6.
Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: Application, assessment, causes, and consequences. Thousand Oaks, CA.: Sage.
Šavareikienė, D. (2012). Motyvo interpretacija motyvacijoje. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos, 1/25, 46–51. ISSN 1648-9098.
Vaidelytė, E. & Sodaitytė, E. (2017). Pasitenkinimas darbu Valstybės tarnybos departamente Lietuvoje: išorinių ir vidinių veiksnių analizė. Viešoji politika ir administravimas, T. 16, Nr. 3, 390–404. ISSN 1648-2603.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Genadij Batranak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)