Електронне портфоліо як засіб успішного працевлаштування випускників педагогічного профілю
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155560Ключові слова:
е-портфоліо, працевлаштування, студент, майбутній магістр, педагогічний профіль, факультетАнотація
У статті розглянуто проблему розробки та застосування електронного портфоліо з погляду впливу на успішне працевлаштування майбутнього педагога. Доведено актуальність його використання для коректної самореклами майбутніх фахівців педагогічного профілю на сучасному ринку праці, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності та мотивації на працевлаштування за фахом.
Зазначено, що е-портфоліо майбутнього спеціаліста – це коректна самореклама, у якій представлено різноманітну інформацію про наявний рівень професійної підготовки студента, що дозволяє об’єктивно оцінювати його потенціал як спеціаліста потенційними роботодавцями.
З’ясовано, що е-портфоліо може слугувати інструментом вимірювання якості підготовки майбутнього спеціаліста за допомогою оцінювання кількісних (участь у науково-дослідній роботі, наукових і науково-практичних конференціях різного рівня, олімпіадах з предметів, конкурсах наукових робіт, суспільному житті вишу та міста; друковані та електронні публікації тощо) і якісних (відгуки однокурсників і викладачів, рекомендаційні листи, грамоти, відзиви керівника практики та керівництва навчального закладу, рейтинг успішності навчання тощо) показників його діяльності.
Показано, що для успішного працевлаштування випускників найбільш ефективними є комплексні е-портфоліо, що становлять сукупність різних блоків, як-от: загальні відомості про студента; портрет педагога; досягнення; суспільна діяльність; оцінювання та коментарі.
Акцентовано, що е-портфоліо студента уможливило: внесення інформації про участь у науково-дослідній, навчальній та виховній діяльності ВНЗ; візуалізацію поданої інформації; відбиття прикладів власної діяльності, ілюстрування процесу виконання тієї чи тієї роботи; демонстрування власних інтелектуальних здібностей, логіки мислення, відображення спектра дій, методів, якими вони володіють; моніторинг результатів проведеної роботиПосилання
Ivanova, O. V. (2017). The Use of E-Portfolio to Develop English Language Learners’ Autonomy and Independence. Information Technologies and Learning Tools, 60 (4), 155–165. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1677/1208
Montgomery, K. K. (2008). Building E-portfolio Using PowerPoint: A Guidefor Educators. London: Sage Publications, 3.
The International Society for Technology in Education (ISTE). Available at: http://www.iste.org
Bakhmat, N. V. (2014). Modeliuvannia portfolio pedahoha [Modelling the Pedagogue’s Portfolio Teaching Manual]. Kamianets-Podilskyi: PP Buinytskyi A. A.
Filo, I. Ye. (2011). Tekhnolohiya E-portfolio v profesiyniy pidhotovtsi inzhenernykh fakhivtsiv [Technology “E-Portfolio” in Professional Training of Engineering Professionals]. Teoriya ta metodyka elektronnoho navchannia, 11.
Futornyi, S., Gerasimenko, S., Fedorova, M. (2014). Perspektivy primeneniya setevykh elektronnykh portfolio v formirovanii zdorovogo obraza zhizni studencheskoi molodezhi [Prospects for Applying Networked Electronic Portfolios in Forming Healthy Lifestyle for Student Youth]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannia i sport, 15, 35–41.
Hrabovets, I. V. (2005). Molodi fakhivtsi yak sotsialno-statusna hrupa: kharakterystyka ta rol u systemi suspilnykh vidnosyn [Young Professionals as a Social Status Group : Characteristics and Role in the System of Social Relations]. Hrani, 5, 118–121.
Hryzun, L. E. (2012). Elektronne portfolio suchasnoho vchytelia yak zasib pidvyshchennia yoho profesiynoi maisternosti [Electronic Portfolio of a Modern Teacher as a Means of Improving the Professional Skills]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 16: Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teoriyi i praktyky, 17, 162–167.
Kononchuk, A. I. (2018). Vykorystannia tekhnolohiyi portfolio u profesiyniyi pidhotovtsi maibutnikh pratsivnykiv sotsialnoi sfery [The use of portfolio technology in the training of the future social workers]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. T. H. Shevchenka, 150, 70–74. Available at: http://visnyk.chnpu.edu.ua/?p=705
Lisohor, L. S. (2009). Pratsevlashtuvannia vypusknykiv v umovakh ekonomichnoi kryzy [Employment of Graduates Under Conditions of Economic Crisis]. Demohrafiya ta sotsialna ekonomika, 2, 58–67.
Molchanova, Z. M., Timchenko, A. A., Chernikova, T. V. (2007). Lichnostnoe portfolio starsheklassnika [Personal Portfolio of a Senior Pupil]. Moscow: Globus.
Morze, N. V., Varchenko-Trotsenko, L. O. (2014). Elektronne portfolio yak instrument vymiriuvannia rezultativ diyalnosti vykladacha suchasnoho VNZ [Electronic Portfolio as an Instrument for Measuring the Results of a Lecturer’s Activity of Modern University]. Informatyka ta informatsiyni tekhnolohiyi v navchalnykh zakladakh, 53, 36–41.
Petrenko, L. M. (2016). Elektronnyi portfolio: vid tekhnolohiyi profesiynoho navchannia do tekhnolohiyi samoreklamy na rynku pratsi [Electronic Portfolio: from Technology of Professional Training to Technology of Self-Promotion at the Labour Market]. Naukovyi visnyk Instytutu profesiyno-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. Seriya: Profesiyna pedahohika, 11, 63–71.
Smolianinova, O. G., Bekuzarova, N. V. (2012). Perspektivy ispolzovaniia tekhnologii e-portfolio dlia trudoustroistva (itogi ekspertnogo seminara) [Prospects for Using E-Portfolio Technology for Employment (Results of the Expert Seminar)]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya, 6. Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=7400
State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
Zhytienova, N. (2017). E-portfolio as a tool of self-presentation of the future specialist. Open educational e-environment of modern university, 3, 212–219. doi: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.21219
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 С. А. Саяпіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)