Гра і занурення у віртуальну реальність як прояв маргінальності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155561

Ключові слова:

маргінальність, ігри, комп'ютерні ігри, стрес, хронічна втома, агресивність, компенсація, віртуальна реальність, кібер-простір

Анотація

У статті розкривається проблема постійного стресу і синдрому хронічної втоми, яка не проходить навіть після тривалого сну і відпочинку. Аналіз літератури. Використані роботи авторів: Я Дорожкін , К. Якименко, В. Воронкова, О. Кивлюк, Р. Андрюкайтене, О. Пунченка, Е.Балабанова, М.Бурлуцька, А.Дьомін, Г. Бакер, А. Фартушна, Л. Кемалова, Е. Медведєв, Девід Киппер, Ендрю Роллінгз, Дейв Морріс, Н. М. Попова та багатьох інших. Мета статті - розглянути проблему хронічної втоми і постійних стресів і такі засоби компенсації, як алкоголь, наркотики, ігри, втеча в віртуальну реальність (книги, фільми, серіали), які можуть допомогти розслабитися і на деякий час відволіктися від щоденного стресу. Завдання дослідження - у контексті сформульованої мети розкривається сутність ігор та занурення у віртуальну реальність як прояв маргінальності. Методологія дослідження. Методологія побудована на основі комплексного підходу, аналізу і синтезу; синергетичного підходу. Результат дослідження. У добропорядних і благонадійних громадян, що живуть цілком безбідним життям, «ні з того ні з цього» спалахує небувала агресія, яку направляють на тих, що оточують. Невлаштованість життя населення (проблеми на роботі, брак коштів і як наслідок кредити) призводить до зниження рівня соціальних очікувань маргінала, створює стресові ситуації, що призводить до захоплення ілюзорними засобами компенсації, які можуть допомогти на деякий час відволіктися від щоденного стресу. Висновки - потреба втечі від дійсності може виражається в ігроманії, а іноді в алкоголізмі і наркоманії, рольовому русі, комп'ютерних іграх, втеч у віртуальну реальність (фільми, серіали, книги). Це лише один із способів відволіктися від проблем в житті. Не було б їх, знайшли б щось інше

Біографія автора

V. А. TOVARNICHENKO, Інженерний інститут Запорізького національного університету

Кандидат філософських наук, доцент міжфакультетської кафедри загальноосвітніх дисциплін

Посилання

Dorozhkin, Ia. (2006). Sindrom menedzhera: defekt zhiznennoi ideologii. Moscow.

Iakimenko, K. N. Virtualnaia realnost. Available at: http://banderus2.narod.ru/68653.html

Voronkova, V., Kyvljuk, O., Andrjukajtene, R. (2018). Anthropological measurements of smart society: theoretical and conceptual experience. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 73, 25–40. doi: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.143880

Punchenko, O. P., Voronkova, V. H., Andriukaitiene, R. (2018). Sociodynamics of the globalizing world in its civilization dimension. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 74, 48–60. doi: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149652

Balabanova, E. S., Burlutskaia, M. G., Demin, A. N. et. al. (2000). Marginalnost v sovremennoi Rossii. Moscow, 208.

Baker, G. (2002). Civil Society and Democratic Theory: Alternative Voices. London, 200. doi: https://doi.org/10.4324/9780203166994

Voronkova, V. G. (2014). "Risk society" as a result crisis of modern civilization in the global dimension. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 58, 13–24.

Fartushnaia, A. Strelba po khoroshemu obshchestvu. Vokrug sveta. Available at: http://www.vokrugsveta.ru/telegraph/pulse/1124/

Kemalova, L. I. (2008). Marginalnaia lichnost v poiskakh grazhdanskogo soglasiya. Uchenye zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta im. V. I. Vernadskogo. Seriya: Filosofiya. Sotsiologiya, 21 (1), 342–347.

Medvedev, E. A. (2004). Subkultura uchastnikov rolevykh igr i metody issledovaniya ee vozdeistviya na lichnost. Moscow, 186.

Kipper, D. (1993). Klinicheskie rolevye igry i psikhodrama. Moscow, 160.

Rollingz, E., Morris, D. (2006). Proektirovanie i arkhitektura igr. Moscow: Izdatelskii dom «Viliams», 39–43.

Popova, N. M. Kompiuternye igry: vzgliad psikhoanalitika. Psikhoanalitiki v Sankt-Peterburge. Available at: http://psychoanalitiki.ru/computers-games.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-18

Номер

Розділ

Філософія освіти