Управління розвитком організаційної культури як чинник впливу на зміни в організації
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155562Ключові слова:
організаційна культура, чинники, етапи розвитку організаційної культури, управління розвитком організаційної культуриАнотація
Актуальність дослідження. Актуальність проявляється в тому, що організаційна культура - це важлива концепція, яка впливає на програми організаційних змін. Літературний аналіз свідчить, що не існує єдиного підходу до оцінки організаційної культури. Певний результат зміни культури може не здійснювати такого ж впливу на всі організаційні процеси, пов’язані з управлінською діяльністю. За словами Б.Мельникас (2008), для більш глибокого розуміння управління процесів зміни культури в управлінні в сучасному світі доцільно оцінювати сучасні методи управління, які відображають історичний розвиток життя і стереотипи, які проявляються у менеджерській діяльності.
Мета дослідження - обговорити чинники та етапи розвитку організаційної культури. Завдання дослідження: визначити складові організаційної культури та чинники організаційної культури; ідентифікувати основні чинники організаційної культури, що впливають на результативність діяльності; обговорити етапи реалізації плану управління розвитком організаційної культури. Методи дослідження. Для досягнення цілі використовуються методи аналізу і синтезу наукової літератури.
Висновки. Виділяються наступні ключові чинники, що впливають на організаційну культуру і пов’язані з фінансовими і нефінансовими показниками: орієнтація на клієнта, орієнтація на співробітників, застосування стандартів діяльності і звітності, інновації і схильність до змін, орієнтація процесу виробництва. Розвиток організаційної культури включає в себе етапи організації процесу самооцінки організаційної культури і підготовки і реалізації нового плану управління організаційною культурою. Розвиток організаційної культури - це тривалий процес, успіх якої залежить від застосування рішень і заходів, що базуються на якості і раціональності зворотного зв’язку. Дії щодо укріплення організаційної культури повинні бути розумно сплановані і скоординовані, постійно оцінюючи ефективність заходів, що застосовуютьсяПосилання
Bititci, U. S., Mendibil, K., Nudurupati, S., Turner, T., Garengo, P. (2004). The interplay between performance measurement, organizational culture and management styles. Measuring Business Excellence, 8 (3), 28–41. doi: https://doi.org/10.1108/13683040410555591
Di Pietro, L., Di Virgilio, F. (2013). The Role of Organizational Culture on Informal Conflict Management. International Journal of Public Administration, 36 (13), 910–921. doi: https://doi.org/10.1080/01900692.2012.701150
Gibbons, R., Kaplan, R. S. (2015). Formal Measures in Informal Management: Can a Balanced Scorecard Change a Culture? American Economic Review, 105 (5), 447–451. doi: https://doi.org/10.1257/aer.p20151073
Flamholtz, E. G. (2009). Towards using organizational measurements to assess corporate performance. Journal of Human Resource Costing & Accounting, 13 (2), 105–117. doi: https://doi.org/10.1108/14013380910968629
Flamholtz, E. G. (2015). Six Steps for Effective Culture Management. Available at: https://www.mgtsystems.com/content/six-steps-effective-culture-management
Flamholtz, E., Randle, Y. (2011). Corporate Culture: The Ultimate Strategic Asset. Stanford University Press, 264.
Flamholtz, E. (2001). Corporate culture and the bottom line. European Management Journal, 19 (3), 268–275. doi: https://doi.org/10.1016/s0263-2373(01)00023-8
Flamholtz, E., Kannan-Narasimhan, R. (2005). Differential Impact of Cultural Elements on Financial Performance. European Management Journal, 23 (1), 50–64. doi: https://doi.org/10.1016/j.emj.2004.12.009
Hogan, S. J., Coote, L. V. (2014). Organizational culture, innovation, and performance: A test of Schein's model. Journal of Business Research, 67 (8), 1609–1621. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.09.007
McLoughlin, C., Miura, T. (2018). True Kaizen. Management’s Role in Improving Work Climate and Culture. Taylor & Francis Group, LLC CRC Press is an imprint of Taylor & Francis Group, an Informa business, 213.
Melnikas, B. (2008). Management Culture in the Context of Globalisation and European Integration: Historical Background. Public Administration and Management Culture in View of Globalisation: New Challenges, 2 (18), 6–17.
Mungiu-Pupăzan, M. C. (2016). The Role of Organizational Culture in Organization Management. Annals of the „Constantin Brâncuşi” University of Târgu Jiu, Economy Series, II.
O’Donnell, O., Boyle, R. (2008). Understanding and Managin Organisational Culture. Dublin, Ireland : Institute of Public Administration, 95.
Owoyemi, O., Ekwoaba, J. (2014). Organisational Culture: A Tool for Management for Management Control, Motivate and Performance Enhancement. American Journal of Business and Management, 3 (3). doi: https://doi.org/10.11634/216796061403514
Ostroff, C., Kinicki, A. J., Tamkins, M. M. (2003). Organizational climate and culture. Handbook of psychology: Industrial and organizational psychology, John Wiley & Sons, 565–593.
Palivonienė, D., Mažeikienė, J. (2015). Organizacijos kultūra: mes ją valdome ar ji valdo mus? (I). Verslo žinios. Available at: https://www.vz.lt/archive/article/2013/9/17/organizacijos-kultura-mes-ja-valdome-ar-ji-valdo-mus-i#ixzz5Y05ALR8m
Pulakos, E. D. (2004). Performance Management A roadmap for developing, implementing and evaluating performance management systems. SHRM Foundation. United States of America, 44.
Ramdhani, A., Muhammad Ali Ramdhani, M. A., Ainisyifa, H. (2017). Model Conceptual Framework of Corporate Culture Influenced on Employees Commitment to Organization. International Business Management, 11 (3), 826–830.
Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership. San Fransisco: Jossey-Bass.
Schein, E. H. (2000). Sense and nonsense about culture and climate. Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks, CA: Sage.
Zain, Z. M., Ishak, R., Ghani, E. K. (2012). The Influence of Corporate Culture on Organisational Commitment: A Study on a Malaysian Listed Company. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 17, 16–26.
Zakarevičius, P. (2004). Organization’s Culture as Cause and Consequence of Changes. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai-Management of Organizations: Systematic Research, 30, 201–209.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Regina Andriukaitiene
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)