Дослідження шуму і споживання топлива для стійкого розвитку транспорту
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155566Ключові слова:
вантажний автомобіль, шум, аналіз шуму і газу, система контролю швидкості, прискорення транспортного засобуАнотація
Актуальність дослідженння в тому, що інтенсивність шуму, що виробляється вантажними машинами, залежить від режиму руху автомобіля. Одним із основних негативних чинників, викликаних дорожніми транспортними засобами, є забруднення повітря вихлопними газами. Наукова новизна дослідження - комплексне дослідження шуму і розходу топлива вантажних автомобілів з використанням і без використання системи управління швидкістю. Ідея і проблема дослідження - в досягненні цілей стійкого розвитку транспорту, зокрема скорочення викидів парникових газів у відповідності з Кіотським протоколом. Надзвичайно важливо знайти способи прогнозування і пониження рівня забруднення транспортного шуму, пониження загального забруднення, а також пом’ягшення впливу на глобальний клімат.
Метою дослідження є вивчення залежності вантажного транспорту від шуму і витрати топлива при прискоренні автомобіля.
Виклад основного матеріалу. У статті представлено результати дослідження шуму, викликаного використанням вантажних автомобілів під час прискорення автомобіля. Результати експериментальних досліджень свідчать, що рівень шуму вантажних автомобілів EURO6 (440 и 460 AJ) є самим низьким у порівнянні з EURO4 і EURO5. Після проведення аналізу викликаного шуму і використання газу було встановлено, що шумове забруднення і використання газу без системи контролю швидкості зверху. Шум, викликаний вантажними автомобілями, може бути описаний у вигляді квадратного поліному, який визначає зміни наклону шуму при прискоренні транспортного засобу; щоб добитися стійкого транспорту, важливо знайти способи зменшення забруднення транспорту, щоб зменшити пом’ягшення впливу на глобальний клімат. Потоки вантажних перевезень збільшуються з кожним роком, постільки Литва є важливою транзитною країною у Східній Європі з добре розвинутою системою автомобільних перевезень, що покращуються.
Висновки - після проведення аналізу шуму вантажного автомобіля і розходу топлива було визначено, що відсутність системи управління швидкістю збільшує шум і витрата топлива, а при використанні системи обидва чинника різко зменшуютьсяПосилання
Bazaras, J., Merkevicius, S., Jotautiene, E. (2009). Acoustical Emission and Pollution at the Intersections of roads and streets. Mechanika: Proceedings of the 14 th international conference. Kaunas: Technologija, 268–271.
Pallas, M. A., Chatagnon, R., Lelong, J. (2012). Evaluation of the acoustical performance and behavior of a hybrid truck in urban use. Société Française d’Acoustique. Acoustics, 1661–1666.
Pathak, V., Tripathi, B. D., Mishra, V. kumar. (2008). Evaluation of traffic noise pollution and attitudes of exposed individuals in working place. Atmospheric Environment, 42 (16), 3892–3898. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2007.12.070
Affenzelen, J., Rust, A. (2005). Road Traffic Noise for Today and the Future. VDA-Technical Congress, 9–48.
Kousoulidou, M., Ntziachristos, L., Mellios, G., Samaras, Z. (2008). Road-transport emission projections to 2020 in European urban environments. Atmospheric Environment, 42 (32), 7465–7475. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2008.06.002
Directive 2002/49 /EC of the European Parliament and of the Council (2002).
Europe’s environment – The fourth assessment (2007). European Environmental Agency. Copenhagen, 452.
ISO 1996-2:2008. Acoustics. Description of the ambient noise, measurement and evaluation. 2 part. Determination of ambient noise levels.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Зданявічус Міндаугас
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)