Дослідження шуму і споживання топлива для стійкого розвитку транспорту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155566

Ключові слова:

вантажний автомобіль, шум, аналіз шуму і газу, система контролю швидкості, прискорення транспортного засобу

Анотація

Актуальність дослідженння в тому, що інтенсивність шуму, що виробляється вантажними машинами, залежить від режиму руху автомобіля. Одним із основних негативних чинників, викликаних дорожніми транспортними засобами, є забруднення повітря вихлопними газами. Наукова новизна дослідження - комплексне дослідження шуму і розходу топлива вантажних автомобілів з використанням і без використання системи управління швидкістю. Ідея і проблема дослідження - в досягненні цілей стійкого розвитку транспорту, зокрема скорочення викидів парникових газів у відповідності з Кіотським протоколом. Надзвичайно важливо знайти способи прогнозування і пониження рівня забруднення транспортного шуму, пониження загального забруднення, а також пом’ягшення впливу на глобальний клімат.

Метою дослідження є вивчення залежності вантажного транспорту від шуму і витрати топлива при прискоренні автомобіля.

Виклад основного матеріалу. У статті представлено результати дослідження шуму, викликаного використанням вантажних автомобілів під час прискорення автомобіля. Результати експериментальних досліджень свідчать, що рівень шуму вантажних автомобілів EURO6 (440 и 460 AJ) є самим низьким у порівнянні з EURO4 і EURO5. Після проведення аналізу викликаного шуму і використання газу було встановлено, що шумове забруднення і використання газу без системи контролю швидкості зверху. Шум, викликаний вантажними автомобілями, може бути описаний у вигляді квадратного поліному, який визначає зміни наклону шуму при прискоренні транспортного засобу; щоб добитися стійкого транспорту, важливо знайти способи зменшення забруднення транспорту, щоб зменшити пом’ягшення впливу на глобальний клімат. Потоки вантажних перевезень збільшуються з кожним роком, постільки Литва є важливою транзитною країною у Східній Європі з добре розвинутою системою автомобільних перевезень, що покращуються.

Висновки - після проведення аналізу шуму вантажного автомобіля і розходу топлива було визначено, що відсутність системи управління швидкістю збільшує шум і витрата топлива, а при використанні системи обидва чинника різко зменшуються

Біографії авторів

M. ZDANEVIČIUS, Маріямпольська колегія

Лектор

E. JOTAUTIENĖ, Сільськогосподарська Академія Університету Вітаутаса Великого

Доктор технічних наук, професор

Посилання

Bazaras, J., Merkevicius, S., Jotautiene, E. (2009). Acoustical Emission and Pollution at the Intersections of roads and streets. Mechanika: Proceedings of the 14 th international conference. Kaunas: Technologija, 268–271.

Pallas, M. A., Chatagnon, R., Lelong, J. (2012). Evaluation of the acoustical performance and behavior of a hybrid truck in urban use. Société Française d’Acoustique. Acoustics, 1661–1666.

Pathak, V., Tripathi, B. D., Mishra, V. kumar. (2008). Evaluation of traffic noise pollution and attitudes of exposed individuals in working place. Atmospheric Environment, 42 (16), 3892–3898. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2007.12.070

Affenzelen, J., Rust, A. (2005). Road Traffic Noise for Today and the Future. VDA-Technical Congress, 9–48.

Kousoulidou, M., Ntziachristos, L., Mellios, G., Samaras, Z. (2008). Road-transport emission projections to 2020 in European urban environments. Atmospheric Environment, 42 (32), 7465–7475. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2008.06.002

Directive 2002/49 /EC of the European Parliament and of the Council (2002).

Europe’s environment – The fourth assessment (2007). European Environmental Agency. Copenhagen, 452.

ISO 1996-2:2008. Acoustics. Description of the ambient noise, measurement and evaluation. 2 part. Determination of ambient noise levels.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-18

Номер

Розділ

Філософія науки та техніки