Становлення і розвиток теорії особистості, налаштованої на зміни і зростання
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2019.165092Ключові слова:
становлення і розвиток особистості, теорія особистості, саморозвиток, зміни, зростання, мислення, якості і здібності, самоствердженняАнотація
Актуальність даної теми зумовлена процесами становлення і розвитку особистості, налаштованої на зміни і зростання, що відбуваються в умовах глобалізації, що вимагає сучасної концептуалізації особистості як чинника виявлення людського потенціалу. Мета наукового дослідження - концептуалізація становлення і розвитку особистості, налаштованої на зміни і зростання. Завдання дослідження: використовуючи методологію системного аналізу, сформувати нову теорію становлення і розвитку особистості, налаштованої на зміни і зростання. Дана мета реалізується у наступних задачах: проаналізувати методи дослідження становлення і розвитку атрибутів особистості, налаштованих на зміни і зростання; виявити основні характеристики особистості, що демонструють налаштованість на зміни і зростання. Аналіз останніх досліджень і публікацій, в яких започатковано розв’язання даної проблеми. В статті використано як класичні роботи, так і сучасні роботи філософів, в основі яких розглядаються проблеми, що стоять сьогодні перед розвиненим світом. Наукова новизна дослідження – виявлення проблем взаємодії людини, суспільства, природи, націлених на становлення і розвиток особистості, налаштованої на зміни і зростання. Результати дослідження: розкрито, що являє собою модель атрибутів структури особистості та які системи вона включає; обґрунтовано соціальний феномен становлення і розвитку атрибутів особистості, налаштованих на зміни і зростання, що сприяють перетворенню на повноцінний суб'єкт предметно-перетворюючої і культурно-історичної діяльності; з'ясовано умови існування особистості, в яких вона налаштована на зміни і зростання; сформовано модель становлення і розвитку атрибутів особистості, налаштованих на зміни і зростання. Для людей, націлених на зростання, потрібен час, щоб їх потенціал розквітнув, тому розвиток і зростання є взаємопов’язаними і взаємодоповнюваними.
Висновок – в основі дослідження - становлення і розвиток теорії особистості, налаштованої на зміни і зростання у контексті теоретико-філософських і культурологічних засадПосилання
Dove, C. (2017). Adjust your changes. New psychology of success. Kyiv, 288.
Voronkova, V. (2010). The philosophy of globalization: the socioanthropological, socioeconomic and sociocultural dimensions. Zaporozhye: ZSEA Publishers, 272.
Ilyenkov, E. (1999). Personality and creativity. Moscow: Languages of Russian Culture, 272.
Kremen, V., Ilyin, V. (2012). Synergetic in education: the context of human-centeredness. Kyiv: Pedagogical Thought, 368.
Maksimenyuk, M., Nikitenko, V. (2016). The formation of the paradigm of information-communicative society as a kind of complex social systems and interactions. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 66, 266–278. doi: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2016.78609
Mulyr, V. (1997). Self-realization of personality as a social problem (socio-cultural analysis). Zhytomyr: LIFE, 294.
Nikitenko, V. (2013). Geo-cultural values in today's world development: a socio-philosophical dimension. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 54, 266–280.
Allport, G. (2002). Formation of personality: Selected works. Moscow: Meaning.
Pozhuyev, V. (2010). Understanding the place and role of information in modern society. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 42, 4–13.
Ryzhova, I. (2005). Design activity: essence, structure, mechanism, direction. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 22, 156–169.
Ryzhova, I. (2017). Smart – technologies as the factor of development of modern design. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 69, 174–183. doi: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.102141
Fiurst, M., Yurhen, T. (2018). Philosophy. Kyiv: DUKh I LITERA, University of religion sciences St. Foma Akivinskiy, 544.
Florida, F. (2018). «Homo creative». As a new class of the world conquest. Kyiv: Nash format, 432.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Vlada Bilohur
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)