Філософія управління: освітні смисли і соціальні виклики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2019.177752

Ключові слова:

філософія управління, управлінська діяльність, менеджмент, освіта, парадигма

Анотація

Мета. Розкриття теоретичного і духовно-практичного потенціалу філософії управління в процесі підготовки спеціалістів у сфері публічного управління та адміністрування. Методика. У процесі дослідження використовувалися такі методи, як: аналіз, синтез, системний, компаративний, структурно-функціональний, діалектичний. Застосування синергетичного підходу в дослідженні управління уможливило розгляд останнього як складної та відкритої системи. Результати. Авторами доведено, що філософія управління нині являє собою теоретико-методологічну основу для підготовки сучасних управлінців. Також акцентовано увагу на тому, що філософія управління є відмінною від теорії менеджменту, оскільки традиційний менеджмент намагається реалізувати програму підготовки менеджера-одинака, який самочинно повинен керувати великими колективами, організаціями. Автори переконані, що на сьогодні це твердження є утопічним. Саме тому філософія управління має постати методологічним базисом у новій парадигмі підготовки управлінців будь-якого рівня. Наукова новизна. Уперше в науковому дискурсі зроблена спроба утвердити статус філософії управління як однієї із базових і обов’язкових дисциплін у підготовці спеціалістів у сфері публічного, державного управління та адміністрування. Доведено, що управління будь-якими системами стає ефективним завдяки взаємодії трьох рівнів, а саме: світоглядного, науково-методологічного та праксеологічного. В якості головного завдання сучасної управлінської освіти, визначено необхідність готувати управлінців як членів команди, які гідно відповідатимуть на сучасні соціальні виклики. Практична значимість. Результати дослідження мають постати орієнтирами для вдосконалення і створення нової системи підготовки сучасних управлінців, де менеджер розглядається не як керівник-одинак (індивідуал), а як член команди, в якій кожен є капіталом.

Біографії авторів

Fedir Vlasenko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат філософських наук доцент кафедри філософії гуманітарних наук

Yevheniia Levcheniuk, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат філософських наук доцент кафедри філософії гуманітарних наук

Dmitry Tovmash, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат філософських наук доцент кафедри філософії гуманітарних наук

Igor Oleksyn, Національний університет фізичного виховання і спорту України

Кандидат філософських наук кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Adyzes, Y. (2014). Ydealniy rukovodytel. Pochemu ym nelzia stat y chto yz etoho sleduet. M.: ALPYNA PABLYShER, 360.

Adyzes, Y. (2014). Upravlenye yzmenenyiamy. Kak effektyvno upravliat yzmenenyiamy v obshchestve, byznese y lychnoi zhyzny. OOO Mann, Yvanov y Ferber, 368.

Druker, P. (2006). Entsyklopedyia menedzhmenta. M.: OOO Y. D. Vyliams, 432.

Druker, P. (2008). Effektyvniy rukovodytel. M.: OOO Y. D. Vyliams, 224.

Matsusyta, K. (2009). Pryntsypi uspekha. 2-e yzd. M.: Alpyna Byznes Buks, 126.

Uaitkhed, A.N. (1990). Yzbrannie raboty po fylosofyy. M.: Prohress, 720.

Fukuiama, F. (2007). Sylnoe hosudarstvo: Upravlenye y myrovoi poriadok v KhKhI veke. M.: AST MOSKVA: KhRANYTEL, 220.

Iakokka, Ly (2018). Karera menedzhera. Mynsk: Popurry, 548.

Andriukaitiene, Regina, Cherep A.V., Voronkova V. H., Punchenko O. P. and Kyvliuk O. P. (2018). Managing organizational culture as a factor in organizational change. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 75, 169–179.

DOI https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155562

Batranak, Genadij and Giliuvienė, Virginija (2018) Satisfaction of employee with work: empirical research. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 74, 173 – 189.

DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149677

Cherep, Alla, Andriukaitiene, Regina and Venger, Olga (2019) New theory of management as a factor in the formation of an ecologically balanced and socially-oriented economy in the conditions of INDUSTRY 4.0. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 76, 230 – 242.

DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2019.165163

Kyvliuk, O., Polishchuk, O. and Svyrydenko, D. but other. (2018). Educational management as education diplomacy: strategies for Ukraine Naukovyi. Visnyk NHU, 3, 139-144. DOI: 10.29202/nvngu/2018-3/23.

Nelipa, D. and Batrymenko, O. (2018). Strategy, management model and educational scientific civil servants training program in postgraduate studies of the university. Naukovyi Visnyk NHU, 2, 178 – 183.

DOI: 10.29202/nvngu/2018-2/16.

Nelipa, D., Batrymenko, O. and Rudenko, S. but other. (2018). Higher education management in Ukraine: will generation change help us transform it faster? Naukovyi Visnyk NHU, 3,167 – 175. DOI: 10.29202/nvngu/2018-3/19.

http://www.philosophy.univ.kiev.ua/uploads/editor/Files/Osvit_nauk_progr/ Публ.управління та адміністрування.PDF

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-09

Номер

Розділ

Філософія економіки та управління