Філософія управління: освітні смисли і соціальні виклики
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2019.177752Ключові слова:
філософія управління, управлінська діяльність, менеджмент, освіта, парадигмаАнотація
Мета. Розкриття теоретичного і духовно-практичного потенціалу філософії управління в процесі підготовки спеціалістів у сфері публічного управління та адміністрування. Методика. У процесі дослідження використовувалися такі методи, як: аналіз, синтез, системний, компаративний, структурно-функціональний, діалектичний. Застосування синергетичного підходу в дослідженні управління уможливило розгляд останнього як складної та відкритої системи. Результати. Авторами доведено, що філософія управління нині являє собою теоретико-методологічну основу для підготовки сучасних управлінців. Також акцентовано увагу на тому, що філософія управління є відмінною від теорії менеджменту, оскільки традиційний менеджмент намагається реалізувати програму підготовки менеджера-одинака, який самочинно повинен керувати великими колективами, організаціями. Автори переконані, що на сьогодні це твердження є утопічним. Саме тому філософія управління має постати методологічним базисом у новій парадигмі підготовки управлінців будь-якого рівня. Наукова новизна. Уперше в науковому дискурсі зроблена спроба утвердити статус філософії управління як однієї із базових і обов’язкових дисциплін у підготовці спеціалістів у сфері публічного, державного управління та адміністрування. Доведено, що управління будь-якими системами стає ефективним завдяки взаємодії трьох рівнів, а саме: світоглядного, науково-методологічного та праксеологічного. В якості головного завдання сучасної управлінської освіти, визначено необхідність готувати управлінців як членів команди, які гідно відповідатимуть на сучасні соціальні виклики. Практична значимість. Результати дослідження мають постати орієнтирами для вдосконалення і створення нової системи підготовки сучасних управлінців, де менеджер розглядається не як керівник-одинак (індивідуал), а як член команди, в якій кожен є капіталом.Посилання
Adyzes, Y. (2014). Ydealniy rukovodytel. Pochemu ym nelzia stat y chto yz etoho sleduet. M.: ALPYNA PABLYShER, 360.
Adyzes, Y. (2014). Upravlenye yzmenenyiamy. Kak effektyvno upravliat yzmenenyiamy v obshchestve, byznese y lychnoi zhyzny. OOO Mann, Yvanov y Ferber, 368.
Druker, P. (2006). Entsyklopedyia menedzhmenta. M.: OOO Y. D. Vyliams, 432.
Druker, P. (2008). Effektyvniy rukovodytel. M.: OOO Y. D. Vyliams, 224.
Matsusyta, K. (2009). Pryntsypi uspekha. 2-e yzd. M.: Alpyna Byznes Buks, 126.
Uaitkhed, A.N. (1990). Yzbrannie raboty po fylosofyy. M.: Prohress, 720.
Fukuiama, F. (2007). Sylnoe hosudarstvo: Upravlenye y myrovoi poriadok v KhKhI veke. M.: AST MOSKVA: KhRANYTEL, 220.
Iakokka, Ly (2018). Karera menedzhera. Mynsk: Popurry, 548.
Andriukaitiene, Regina, Cherep A.V., Voronkova V. H., Punchenko O. P. and Kyvliuk O. P. (2018). Managing organizational culture as a factor in organizational change. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 75, 169–179.
DOI https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.155562
Batranak, Genadij and Giliuvienė, Virginija (2018) Satisfaction of employee with work: empirical research. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 74, 173 – 189.
DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149677
Cherep, Alla, Andriukaitiene, Regina and Venger, Olga (2019) New theory of management as a factor in the formation of an ecologically balanced and socially-oriented economy in the conditions of INDUSTRY 4.0. Humanities Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy, 76, 230 – 242.
DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2019.165163
Kyvliuk, O., Polishchuk, O. and Svyrydenko, D. but other. (2018). Educational management as education diplomacy: strategies for Ukraine Naukovyi. Visnyk NHU, 3, 139-144. DOI: 10.29202/nvngu/2018-3/23.
Nelipa, D. and Batrymenko, O. (2018). Strategy, management model and educational scientific civil servants training program in postgraduate studies of the university. Naukovyi Visnyk NHU, 2, 178 – 183.
DOI: 10.29202/nvngu/2018-2/16.
Nelipa, D., Batrymenko, O. and Rudenko, S. but other. (2018). Higher education management in Ukraine: will generation change help us transform it faster? Naukovyi Visnyk NHU, 3,167 – 175. DOI: 10.29202/nvngu/2018-3/19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Fedir Vlasenko, Yevheniia Levcheniuk, Dmitry Tovmash, Igor Oleksyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)