Космічна освіта: формування планетарно-космічної особистості
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2014.37287Ключові слова:
космічна освіта, космічна педагогіка, психіка, планетарно-космічна особистість, образ людини майбутнього, розумна матерія, псіпростірАнотація
Розглянуто основні етапи становлення космічної педагогіки. На основі сучасних досягнень нейронаук, психології, космології і філософії автор аргументує актуальність космічної освіти та її перспективи у світових освітніх моделях. Досліджуючи місце психіки людини в масштабах Землі і космосу, етапи її еволюції в структурі Світобудови, автор закладає більш досконалу науково-філософську основу космічної освіти. Формулюються: предмет, об'єкт, мета, завдання та методи космічної освіти. Предметом космічного освіти є цілісний процес формування і спрямованого розвитку як окремо взятої психіки, так і сукупності психик - псіпростір. Об'єкт космічної освіти - перманентний розвиток розумної матерії Землі. Визначено мету космічної освіти - формування планетарно-космічної особистості. З точки зору автора планетарно- космічна особистість - це гармонія розуму, душі і тіла, яка спрямована на реалізацію внутрішніх творчих потенціалів психіки задля еволюції розумної матерії в масштабах Землі та космосу. Характеристики планетарно-космічної особистості постійно удосконалюються і виступають як зразок (ідеал) космічної педагогіки, як образ людини майбутнього. Космічна педагогіка, використовуючи весь потенціал і мистецтво виховання і навчання, покликана втілювати в нових поколіннях психик основні характеристики образу людини майбутнього, формувати планетарно-космічну особистість яка ефективно самореалізується задля перманентного розвитку розумної матерії.
Посилання
Bazaluk O.A. Universe: lively and intelligent substance (historical-philosophical and natural science analysis in light of the new cosmological concepts): Monograph. / Oleg Bazaluk. - Dnepropetrovsk: Thresholds, 2005. - 412 p.
Bazaluk O.A. Philosophy of Education in the light of the new cosmological concept. Textbook / Oleg Bazaluk. - K .: Condor, 2010. - 458 p. (February 2010)
Bazaluk O.A. Crazy: the fundamental principle of life and death. / Oleg Bazaluk. - K .: Condor, 2011. - 346 p.
Bazaluk O.A. Space Travel - Travel psyche: a course of lectures. / Oleg Bazaluk. - K .: CST, 2012. - 424 p.
Bazaluk O.A, Vladlenova I.V. Philosophical problems of cosmology: monograph / Oleg Bazaluk, Iliana Vladlenova - H .: NTU "KhPI", 2013. - 190 p.
K. Wentzel. Free education: a collection of selected works. /Сompiler L.D. Filonenko. - M .: APO, 1993. - 364 p.
Dahl V. Explanatory Dictionary in 4 Vols. / Vladimir Dahl - M .: "Russian language", 1989. - V.2. - 779.
Cosmism ideas in pedagogy and modern education: Proceedings of Scientific-ped. Conf., Moscow, 5-6 December. 2003 / edited by B.V. Emelyanov, OA Urozhenko. - Ekaterinburg: Publishing House of the Urals. University Press, 2004. - 128 p.
Education as a planetary phenomenon: Monograph / L.A.Alekseeva, R.A.Dodonov, D.E.Murza, F.V.Lazarev, V. M.Talanov . - Donetsk: Donetsk National Technical University, Donetsk National Technical University Technopark Unitech, 2011. - 270 p.
Pushkina I. The genesis of ideas K.N.Venttselya as the founder of Space pedagogy: the thesis abstract on scientific degree of candidate of pedagogical sciences / Irina Pushkina - M : Moscow Psychological and Social Institute, 2007. - 26 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 О. О. Базалук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)