Підготовка фахівців у вищій школі:технологічний підхід

Автор(и)

  • Н. Н. Нижнева Білоруський державний університет, Білорусь
  • Н. Л. Нижнева-Ксенофонтова Білоруський державний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.47747

Ключові слова:

технологія, освіта, педагогіка, інтелектуальний та емоційно- мотиваційний розвиток, методологія, ефективність, інноваційна діяльність, інформація

Анотація

У статті розглядаються особливості використання технологічного підходу в освітньому просторі та його основні тенденції. Розкривається зміст освітніх технологій як системи принципів критеріїв та дидактичних умов, які забезпечують алгоритмізацію пізнавальної діяльності студентів. Обґрунтовується сутність операційно-діяльнісних технологій, які забезпечують можливості переходу до дуальних форм навчання на основі обробки інформації функціональними системами головного мозку, що сприяє інтелектуальному розвитку студентів.

Біографії авторів

Н. Н. Нижнева, Білоруський державний університет

Доктор педагогічних наук, професор кафедри

Н. Л. Нижнева-Ксенофонтова, Білоруський державний університет

Доктор гуманітарних наук в галузі мовознавства, професор кафедри

Посилання

Anisimov N.M. Theoretical and experimental bases of technology of education students inventive and innovative activities: Avtoref. of dis ... .dr. ped.sc. - M., 1998.

Afanasyev V.V. Pedagogical technologies of management by the training-cognitive activity of students in the higher vocational school: Dis. ... Dr. ped. sc.- M., 2003.

Babanskii J.K. The intensification of the learning process. - M.: Knowledge, 1987.

Vlasova E.Z. Theoretical bases and practice of using of adaptive learning technologies in vocational training of students of pedagogical high school: Avtoref. Dis. ... Dr. ped. sc. - SPb., 1999.

Dimitrenko Т.А. Professionally-oriented technologies of training in higher pedagogical education (based on material of the teaching of foreign languages): dis ... dr. ped.sc. - M., 2004.

Klyueva E.V. Methodical system of design and use of innovative training tools in the professional training of students of teacher training Universities: Avtoref. dis. cand. ped. sc. - M., 2001.

Nalivaiko T.E. Theoretical Foundations operational-activity technologies of learning: Avtoref.dis ... .dr ped. sc. - M., 2000.

Nikandrov N.D. Formation of the person of a young man in high school: the value approach // Formation of the person of a young man in high school. - Vladivostok, 2000.

Nikandrov N.D. Values in the life and in education // Higher education in Russia. - M., 2004.- №11.

Ryabushkin B.S. Modern educational technologies and organizational and economic conditions for their implementation in the higher pedagogical school: Avtoref. dis ... .dr. ped. sc. - SPb., 2000.

Slastenin V.A., Isaev J.F., Shiyanov Е.Н. Pedagogy: Textbook for students of universities of the pedagogical education / Ed. V.A. Slastenina. M., 2002.

Slastenin V.A. and others. Pedagogy: Textbook for students of universities / V.A. Slastenin, J.F. Isayev, E.N. Shiyanov; ed. V.A. Slastenina. - M.: Publishing center "Academy", 2002.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-30

Номер

Розділ

Філософія