Напрями й зміст взаємоперетину філософсько-освітніх парадигм і сучасної біополітики в контексті формування громадянського суспільства

С. К. Костючков

Анотація


У статті визначені сутності інноваційної освітньої парадигми відповідно до умов мінливого світу, потреб й запитів правової держави і громадянського суспільства; з’ясовано сутність різних моделей освітньої парадигми; зосереджено увагу на ряді вимог, урахування яких дозволить ефективно пояснювати й прогнозувати процеси розвитку системи освіти з урахуванням біополітичного контексту та які є принципами побудови самих освітніх парадигм.


Ключові слова


біополітика; освітня парадигма; особистість; система; природа; космос; філософська ідея; суспільне життя

Повний текст:

PDF

Посилання


Vatkovska M.H. Samorealizatsiia osobystosti v umovakh humanizatsii systemy osvity / M.H. Vatkovska //Naukove piznannia. Metodolohiia ta tekhnolohiia. – 2008. – № 2. – S. 57-59.

Gorbunova L.N., Semibratov A.M. Osvoenie informatsionnyih i kommunikatsionnyih tehnologiy pedagogami v kontekste orientatsii na professionalno-lichnostnoe razvitie / L.N. Gorbunova, A.M. Semibratov // Informatika i obrazovanie: nauchno-metodicheskiy zhurnal. – 2004. – № 7. – S. 91–95.

Grazhdanskoe obschestvo v epohu totalnoy globalizatsii / Nauchn. red. prof. I.I. Kalnoy, dots.. A.V. Gorban. – Simferopol: IT «ARIAL», 2011. – 648s.

Korshunova N.L. Nuzhna li pedagogike novaya paradigma? / N.L.Korshunova // Pedagogika. – №.7. – 2002. – S. 19-26.

Kremen V.H., Ilin V.V. Synerhetyka v osviti: kontekst liudynotsentryzmu: monohrafiia / V.H. Kremen, V.V. Ilin; – K.: Pedahohichna dumka, 2012. – 366 s.

Lyihina Yu.V. Obrazovatelnaya paradigma sovremennogo ukrainskogo obschestva (sotsialno-filosofskiy aspekt) / Yu.V. Lyihina // Uchenyie zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta im. V.I. Vernadskogo Seriya «Filosofiya. Kulturologiya. Politologiya. Sotsiologiya». – 2010. – T. 23 (62). – № 2. – S.152-160.

Liashenko L., Yevdotiuk A. Synerhetyka i osvita KhKhI st. / L.M. Liashenko, A.V. Yevdotiuk // Osvita i upravlinnia. – 2002. – № 3. – S. 127–135.

Oleskin A.V. Biopolitika. Politicheskiy potentsial sovremennoy biologii: filosofskie, politologicheskie i prakticheskie aspektyi / A.V. Oleskin. – M.: Institut filosofii RAN, 2001. – 432 s. [Elektronnyiy resurs]. – Rezhim dostupa: http://biopolitika.ucoz.ru/index/0-5

Oleskin A.V. Sotsiokulturnaya rol sovremennoy biologii i ee otrazhenie v biopolitike: Istoriko-nauchnyiy analiz: dis. doktora bIolog. nauk:00.07.10 / A.V. Oleskin. – M., 2002. – 283s.

Oleskin A.V. Setevaya organizatsiya sotsiuma: problemyi i perspektivyi / A.V. Oleskin// Gosudarstvennaya sluzhba. – 1999. – № 1(3). – S.73-82.

Savchenko O.O. Zakhidna paradyhma osvity na pochatku KhKhI stolittia (sotsialno- filosofskyi analiz): avtoref. dys. kand. filos. nauk: 09.00.03 / O.O. Savchenko. – Khark. un-t Povitrianykh syl im. I. Kozheduba. – Kh., 2008. – 14 s.

Svitlychna V.V., Chystilina T.O. Osvitnii prostir v umovakh hlobalizatsii: paradyhmalnyi pliuralizm i perspektyvy intehratsii / V.V. Svitlychna, T.O. Chystilina// Humanitarnyi chasopys. – 2013. – № 2. – S. 83-92.

Umov N.A. Sobranie sochineniy. T.3. Rechi i stati obschego soderzhaniya; (Pod red. A.I. Bachinskogo) / N.A. Umov. – M.: Tipo-litografiya Kushnarev i Ko, 1916. – 668 s.

Holodnyiy N.G. Izbrannyie trudyi [redkol.: K.M. Syitnik (gl. red.)] / N.G. Holodnyiy. – K.: Naukova dumka, 1982. – 444 s.

Yamburg E.A. Shkola dlya vseh: Adaptivnaya model / E.A. Yamburg. – M.: Novaya shkola, 1997. – 352 s.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Ватковська М.Г. Самореалізація особистості в умовах гуманізації системи освіти / М.Г. Ватковська //Наукове пізнання. Методологія та технологія. – 2008. – № 2. – С. 57-59.

2. Горбунова Л.Н., Семибратов А.М. Освоение информационных и коммуникационных технологий педагогами в контексте ориентации на профессионально- личностное развитие / Л.Н. Горбунова, А.М. Семибратов // Информатика и образование: научно-методический журнал. – 2004. – № 7. – С. 91–95.

3. Гражданское общество в эпоху тотальной глобализации / Научн. ред. проф. И.И. Кальной, доц.. А.В. Горбань. – Симферополь: ИТ «АРИАЛ», 2011. – 648 с.

4. Коршунова Н.Л. Нужна ли педагогике новая парадигма? / Н.Л.Коршунова // Педагогика. – №.7. – 2002. – С. 19-26.

5. Кремень В.Г., Ільїн В.В. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму: монографія / В.Г. Кремень, В.В. Ільїн; – К.: Педагогічна думка, 2012. – 366 с.

6. Лыхина Ю.В. Образовательная парадигма современного украинского общества (социально-философский аспект) / Ю.В. Лыхина // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского Серия «Философия. Культурология. Политология. Социология». – 2010. – Т. 23 (62). – № 2. – С.152-160.

7. Ляшенко Л., Євдотюк А. Синергетика і освіта ХХІ ст. / Л.М. Ляшенко, А.В. Євдотюк // Освіта і управління. – 2002. – № 3. – С. 127–135.

8. Олескин А.В. Биополитика. Политический потенциал современной биологии: философские, политологические и практические аспекты / А.В. Олескин. – М.: Институт философии РАН, 2001. – 432 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://biopolitika.ucoz.ru/index/0-5

9. Олескин А.В. Социокультурная роль современной биологии и ее отражение в биополитике: Историко-научный анализ: дис. доктора біолог. наук:00.07.10 / А.В. Олескин. – М., 2002. – 283с.

10. Олескин А.В. Сетевая организация социума: проблемы и перспективы / А.В. Олескин// Государственная служба. – 1999. – № 1(3). – С.73-82.

11. Савченко О.О. Західна парадигма освіти на початку ХХІ століття (соціально-філософський аналіз): автореф. дис. канд. філос. наук: 09.00.03 / О.О. Савченко. – Харк. ун-т Повітряних сил ім. І. Кожедуба. – Х., 2008. – 14 с.

12. Світлична В.В., Чистіліна Т.О. Освітній простір в умовах глобалізації: парадигмальний плюралізм і перспективи інтеграції / В.В. Світлична, Т.О. Чистіліна// Гуманітарний часопис. – 2013. – № 2. – С. 83-92.

13. Умов Н.А. Собрание сочинений. Т.3. Речи и статьи общего содержания; (Под ред. А.И. Бачинского) / Н.А. Умов. – М.: Типо-литография Кушнарев и Ко, 1916. – 668 с.

14. Холодный Н.Г. Избранные труды [редкол.: К.М. Сытник (гл. ред.)] / Н.Г. Холодный. – К.: Наукова думка, 1982. – 444 с.

15. Ямбург Е.А. Школа для всех: Адаптивная модель / Е.А. Ямбург. – М.: Новая школа, 1997. – 352 с.





DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.47748

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2015 С. К. Костючков

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941