Освітній процес та взаємовідносини викладача та учня в межах сучасної філософії освіти

Автор(и)

  • М. М. Міщенко Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.47750

Ключові слова:

освіта, освітній процес, суб’єкт-суб’єктні відносини, педагогічна майстерність

Анотація

В статті пропонується осмислення взаємовідносин викладача та учня в сучасному освітньому процесі. Розглядаються поняття педагогічної майстерності, педагогічної культури, професіоналізму. Педагогічна майстерність подається як авторський процес. Сучасна зміна ролі викладача в освіті пов’язана з готовністю до створення авторської техніки викладання і запровадження педагогічних інноваційних методів. Сьогодні замало лише просвітницької моделі освіти, що спрямована лише на передачу знань і умінь, на перший план виходять навики особистої діяльності, такі як інноваційність, креативність. Водночас сучасність потребує готовності до безперервної освіти, постійного самовдосконалення та навчання.

Біографія автора

М. М. Міщенко, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат філософських наук, доцент

Посилання

Boychenko M. Values as category of philosophical education (socially-philosophical and philosophical-anthropological perspective) / M. Boychenko // Рhilosophy of education. – 2009. – № 1–2 (8).– Р. 99–107.

Zyazyun I. Рedagogical psychology or psychological pedagogics? / I. Zyazyun // Aesthetics and ethics of pedagogical action: zb. sciences. pr. – K.: IPOOD; Poltava: PNPU, 2012. – Vip. 3. – Р. 20–37.

Zyazyun I.A. Philosophy of pedagogical activity in trade education / Zyazyun I.A. // Dialog of cultures: Ukraine is in a world context: philosophy of education: zb. sciences. pr. / In-t of pedagogics and psychology of prof. formations of APN of Ukraine, Lviv. sciences.-pract. center; redkol.: Zyazyun I.A. (main editor) and other – L.: Spolom, 2002. – Vip. 8. – Р. 4–14.

Kremen V., Ilyin V. Kreativ philosophy of education in the synergy of modern knowledge / V. Kremen, V. Ilyin // Рhilosophy of education: reading-book for students. – Kyiv: Kyiv. University of the name B. Hrinchenkо, 2014. – Р. 469–473.

Molodychenko V. V. Modernization of values in Ukrainian society with a help of education: (philosophical analysis) / Molodychenko V. V. – K.: Кnowledges of Ukrainy, 2010. – 383 p.

The education in space of philosophical problems of contemporaneity. – K.: Kafedra, 2013. – 317 р.

Development of pedagogical trade of teacher of higher educational establishment of unpedagogical type in the conditions of informatively technological societies: monograph / I.A. Zyazyun, O.A. Lavrinenko, M.M. Soldatenko and other ; Nac. akad. ped. sciences of Ukraine, In-t of ped. educations and educations of grown man. – Kyiv: Pedagogical idea, 2012. – 390 р.

Skubashevska O. S. Рhilosophy of innovative development of education in the informative society (weltanschauung and philosophical analysis) / O. Skubashevska. – K.: NPU, 2010. – 314 р.

The philosophical outline of the modern education. – Sumy: University book, 2006. – 225 p.

Cherepanova S.O. Рhilosophy of education. World view and humanitarian measuring: man-science-culture-art style of thought / S.O. Cherepanova. – Lviv: Svit, 2011. – 407 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-30

Номер

Розділ

Філософія