Філософсько-педагогічні імплікації поглядів Марії Монтессорі у практиках дошкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.47758Ключові слова:
філософія освіти, дошкільна освіта, дитина, розвиток, гуманізм, відповідальність, виховання, М. МонтессоріАнотація
У статті здійснено філософський аналіз принципів дошкільного виховання у конструктах антрополого-педагогічної системи М. Монтессорі. Розглянуті гуманістичні ідеї розкриття здібностей дитини без примусу над її особистістю та вільного виховання, що повинно бути індивідуальним, вільним та спиратися на дані спостережень за дитиною. У статті доведено, що основним завданням вихователя в сучасному дошкільному закладі є створення сприйнятливих умов для пробудження духовного світу малюка. Педагогічні ідеї М. Монтессорі при певній модифікації є актуальними для практик дошкільної освіти України.
Посилання
Upbringing and education of children aged 3-7 years in Montessori - class. Text.: partial programme / Writer М. I. Boykova. М.: NOU "Soyuz", 2006.- 30 p.
Kornetov G., The Montessori’s Method: anniversaries Text. / G.B. Kornetov. М.: Private school. 1995. - № 4 - p. 117-121.
Montessori, М. The meaning of the environment in Upbringing Text. / М. Montessori // Private school. 1995. - № 4.- p. 122-127.
Montessori, М. The Advanced Montessori Method Text. / М. Montessori: AST: Аstrеl, 2006.- 351 p.
Montessori, М. The child’s home: method of scintific pedagogic Text. / М. Montessori, М.: AST: Аstrеl, 2005. - 269 p.
Montessori, М. Help me to do it myself: articles Text. / М. Montessori; Writer М. V. Boguslavskiy, G.B. Коrnеtоv. М.: Karapuz, 2005. - 270 p.
Montessori, М. The Montessori Method: Scientific Pedagogy as Applied to Child Education in the Children's Houses Text. / М. Montessori// Parents’ collection. 2000. - № 2. - P. 16-22.
Taubman V. V., Fausek Yu. I. Theory и practice of Montessori’s kindergarden/ V.Taubman.- М. : M Misl, 1923. - 133 p.
Fausek Yu. I. The development of intelligence in little children (fr intelligence) / Yu. Fausek. – Pg.: Nachatky znaniy, 1922. - 23 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 А. В. Дмитруха
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)