Філософсько-педагогічні імплікації поглядів Марії Монтессорі у практиках дошкільної освіти

Автор(и)

  • А. В. Дмитруха Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.47758

Ключові слова:

філософія освіти, дошкільна освіта, дитина, розвиток, гуманізм, відповідальність, виховання, М. Монтессорі

Анотація

У статті здійснено філософський аналіз принципів дошкільного виховання у конструктах антрополого-педагогічної системи М. Монтессорі. Розглянуті гуманістичні ідеї розкриття здібностей дитини без примусу над її особистістю та вільного виховання, що повинно бути індивідуальним, вільним та спиратися на дані спостережень за дитиною. У статті доведено, що основним завданням вихователя в сучасному дошкільному закладі є створення сприйнятливих умов для пробудження духовного світу малюка. Педагогічні ідеї М. Монтессорі при певній модифікації є актуальними для практик дошкільної освіти України.

Біографія автора

А. В. Дмитруха, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди

Аспірант кафедри філософії

Посилання

Upbringing and education of children aged 3-7 years in Montessori - class. Text.: partial programme / Writer М. I. Boykova. М.: NOU "Soyuz", 2006.- 30 p.

Kornetov G., The Montessori’s Method: anniversaries Text. / G.B. Kornetov. М.: Private school. 1995. - № 4 - p. 117-121.

Montessori, М. The meaning of the environment in Upbringing Text. / М. Montessori // Private school. 1995. - № 4.- p. 122-127.

Montessori, М. The Advanced Montessori Method Text. / М. Montessori: AST: Аstrеl, 2006.- 351 p.

Montessori, М. The child’s home: method of scintific pedagogic Text. / М. Montessori, М.: AST: Аstrеl, 2005. - 269 p.

Montessori, М. Help me to do it myself: articles Text. / М. Montessori; Writer М. V. Boguslavskiy, G.B. Коrnеtоv. М.: Karapuz, 2005. - 270 p.

Montessori, М. The Montessori Method: Scientific Pedagogy as Applied to Child Education in the Children's Houses Text. / М. Montessori// Parents’ collection. 2000. - № 2. - P. 16-22.

Taubman V. V., Fausek Yu. I. Theory и practice of Montessori’s kindergarden/ V.Taubman.- М. : M Misl, 1923. - 133 p.

Fausek Yu. I. The development of intelligence in little children (fr intelligence) / Yu. Fausek. – Pg.: Nachatky znaniy, 1922. - 23 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-30

Номер

Розділ

Філософія