DOI: https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.54632

Масова людина, масова культура і засоби масової інформації як сутнісні ознаки суспільства масового споживання

А. О. Бойко

Анотація


Суспільство масового споживання – це той змістовний маркер сучасного соціуму, який ніхто з дослідників не ставить під сумнів. Причина такого консенсусу пояснюється тим, що суспільство масового споживання має чимало структурних складових, які забезпечують йому саме такий статус. Йдеться про глобальну взаємодію, мегатренди розвитку, масову культуру, засоби масової інформації і, звичайно ж, людину маси, яка є не лише квінтесенцією інших структурних компонентів суспільства масового споживання, а й набуває ознак спонукального чинника явищ і процесів, в основі яких лежить масовий ефект. 


Ключові слова


суспільство масового споживання; мегатренди розвитку; глобальна взаємодія; масова культура; засоби масової інформації; людина маси; масовий ефект

Повний текст:

PDF

Посилання


Bodriyyar Zh.Sistema veshchey / Zh. Bodriyyar : [ per. s frants. S.N. Zenkina]. – M. : Editorial URSS, 2001. – 232 s.

Giddens A. Oposredovanie opyta / A. Giddens // Nazarov M.M. Massovaya kommunikatsiya v sovremennom mire. – M. : Izd-vo AltGTU, 2000. – 240 s.

Mezhuev V.M. Ideya kultury. Ocherki po filosofii kultury / V.M. Mezhuev. – M. : Universitetskaya kniga, 2012. – 406 s.

Mol A. Sotsiodinamika kultury: [per. s fr. ] / Pod red. B.V. Biryukovoy. – M. : Nauka, 1973. – 410 s.

Moskovichi S. Vek tolp: Istoricheskiy traktat po psihologii mass: [ per. s fr.] / S. Moskovichi. – M. : Rubikon, 1996. – 418 s.

Nazarov M.M. Massovaya kommunikatsiya v sovremennom mire: metodologiya issledovaniya i praktika analiza / M.M. Nazarov. – M. : Editorial URSS, 2000. – 240 s. 7. Raygorodskiy D.Ya. Psihologiya mass. Hrestomatiya / D.Ya. Raygorodskiy. – M. : Izdatelskiy dom «BAHRAH-M», 2010. – 592 s. 8. Rayt E., Kostello S., Heychen D., Spreyg D. Klassovaya struktura amerikanskogo obshchestva / E. Rayt, S. Kostello, S. Heychen, D. Spreyg // Sotsiologicheskie issledovaniya. – 1984. – №1. – S. 152–159.

Samosudova G.G. Hudozhestvennyy tekst – subektivnyy obraz obektivnogo mira / G.G. Samosudova // Kontseptualnaya kartina mira i interpretativnoe pole teksta s pozitsiy lingvistiki, zhurnalistiki i kommunikativistiki. – Barnaul : Izd-vo AltGTU, 2000. – S. 118–182.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бодрийяр Ж.Система вещей / Ж. Бодрийяр : [ пер. с франц. С.Н. Зенкина]. – М. : Эдиториал УРСС, 2001. – 232 с.

Гидденс А. Опосредование опыта / А. Гидденс // Назаров М.М. Массовая коммуникация в современном мире. – М. : Изд-во АлтГТУ, 2000. – 240 с.

Межуев В.М. Идея культуры. Очерки по философии культуры / В.М. Межуев. – М. : Университетская книга, 2012. – 406 с.

Моль А. Социодинамика культуры: [пер. с фр. ] / Под ред. Б.В. Бирюковой. – М. : Наука, 1973. – 410 с.

Московичи С. Век толп: Исторический трактат по психологии масс: [ пер. с фр.] / С. Московичи. – М. : Рубикон, 1996. – 418 с.

Назаров М.М. Массовая коммуникация в современном мире: методология исследования и практика анализа / М.М. Назаров. – М. : Едиториал УРСС, 2000. – 240 с.

Райгородский Д.Я. Психология масс. Хрестоматия / Д.Я. Райгородский. – М. : Издательский дом «БАХРАХ-М», 2010. – 592 с.

Райт Э., Костелло С., Хейчен Д., Спрэйг Д. Классовая структура американского общества / Э. Райт, С. Костелло, С. Хейчен, Д. Спрэйг // Социологические исследования. – 1984. – №1. – С. 152–159.

Самосудова Г.Г. Художественный текст – субъективный образ объективного мира / Г.Г. Самосудова // Концептуальная картина мира и интерпретативное поле текста с позиций лингвистики, журналистики и коммуникативистики. – Барнаул : Изд-во АлтГТУ, 2000. – С. 118–182. 





Copyright (c) 2015 А. О. Бойко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2072-1692, ISSN (on-line) 2072-7941