Наукові основи дизайну
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.54638Ключові слова:
дизайн, дизайнерська розробка, категорії дизайну, композиційне формоутворення, модель дизайну, формоутворення, функціональна сфера, функціональний комфорт, функціональністьАнотація
У статті проаналізовано категоріальний апарат сучасної парадигми дизайну. Актуальність виявлення категоріального апарату парадигми дизайну визнається загальносвітовим зацікавленням до проблем національних відмінностей і глобалізацією інформаційної свідомості людства, потребами української дизайн-освіти, в якій теоретичним проблемам приділено ще недостатньо уваги; формуванням нових культурних цінностей в умовах трансформації українського суспільства. З’ясовано, що категоріальний апарат дизайну зводиться до методології пізнавального руху, дизайн розглядається в контексті міждисциплінарного простору, актуалізуючи категорії філософії, соціології, естетики, інженерної психології й екології, загальної технології й системотехніки, кібернетики й теорії організації виробництва. Розглядається категорія “модель дизайну”. розглядаються такі моделі як: художня, інформаційна, матеріальна, технологічна тощо. Категорії дизайну включають соціально - історічний контекст, являючись узагальненням не тільки індивідуального,а й суспільного духовного досвіду.
Посилання
Bulatov M. A. Logical Categories and Notions. – K.: Nauk dumka (Scient. Thought), 1981. – P. 99.
Bulatov M. A., Zagorodnyuk V. P., Malyeyev K. S., Solon’ko L. A. Philosophical Anthropology in the Context of Modern Epoch. – K.: “Stylos”, 2001. – 245 p.
Aristotle. Categories // Aristotle. Works: in 4 vol. Vol.2; transl. from Greek, gen. ed. by A. F. Losyev. – M.: Mysl (Thought), 1978. – P. 51-70.
Luk’yanets V. S., Kravchenko O. M., Ozarovska L. V. Modern Scientific Discourse: Innovation of Methodological Culture: Monograph. – K.: Centre of Practical Philosophy, 2000. – 304 p.
Voronkova V. G. Metaphysical Measurement of People’s Being (man’s problems on the verge of millennia). – Zaporophye: Pavel, 2000. – 176 p.
Gubin V., Nyekrasova Ye. Philosophical Anthropology. – M.: PERS7, St. Petersburg: University Book, 2000. – 240 p.
Orlova O. O. Ecological Factor of Shaping in Design: Thesis Abstract of Cand. of Arts Studies: 05.01.03 / Kharkiv State Academy of Design and Arts. – Kharkiv, 2003. – 20 p.
Orlova O. A. Shaping Principles of Ecodesign // Traditions and Innovations in the Higher Architecture-Art Education: Collect. Scient. Works. – Kharkiv: KhAPI, 2000. – Issue 4-5. – P. 171-174.
Bystrova T. Yu. Thing. Form. Style: Introduction to Philosophy of Design. – Yekaterinburg: Ural Univ. Publishing House, 2002. – 288 p.
Bastyrkina T. S. Shaping as an Issue of Philosophical and Aesthetic Research (on the material of costume design): Thesis Abstract of Cand. of Philosophy: 09.00.04 / Bastyrkina T. S.; Moscow University of Service. – M.: B.I., 2000. – 23 p.
Genisaretskyi O. I. Development of Design Terminology Notion. – M.: All-Russian Research Institute of Technical Aesthetics, 1982 //http:prometa.ru/olegen/publications/.
Megrelishvili M. O. Man’s Being as a Being of Possibilities: Social and Philosophical Analysis: Thesis Abstract of Cand. of Philosophy:09.00.03 / Zaporozhye State University. – Zaporozhye, 2004. – 17 p.
Ryzhova I. S. Philosophy of Design: Theoretical and Methodological Foundations. – Zaporozhye: ZNTU, 2006. – 540 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 І. С. Рижова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)