Взаємозв’язок екологічної та гендерної освіти як умова сталого розвитку
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.54870Ключові слова:
екологічна освіта, гендерна освіта, сталий розвиток, екологічна криза, гендерна рівність, філософія освіти, гендерна чутливістьАнотація
У статті розкрито значення екологічної та гендерної освіти як засобів подолання глобальних ризиків. Показана недоцільність однобокої ідентифікації жінок з природою, а чоловіків із соціумом. Доведено, що саме взаємозумовленість екологічної та гендерної освіти забезпечує адекватні засоби сталого розвитку суспільства. Інтереси кожної гендерної групи мають бути представленими на рівні прийняття рішень щодо природокористування та захисту довкілля.
Посилання
Beck, Ulrich. Risk Society. On the way to another modern / Ulrich Beck. – Transl. from German: V.Sedelnik and N.Fedorova; Afterword. A. Filippov. - M .: Progress-Tradition, 2000. -384 p.
Bem S. Gender lens. Transformation of views on the problem of gender inequality. - M .: ROSSPEN, 2004. - 331 p.
Vlasova T.I. Formation of gender stereotypes in Western philosophy. Monograph. - K .: Genesis, 2006. – 291 p.
Voronkova V. The philosophy of the information society in the context of contemporary globalization processes / V.G. Voronkova // Collection of the Scietific Works. – Journal of Humanities of the Zaporozhe State Engineering Academy" – 2015.– № 60. – P. 13-23.
Hankivska O., Salnikova A. Mainstream gender and misleading Ukrainian / Elena Hankivska Anastasia Salnikov. – 2011. – № 5-6. – P. 163-164.
Gardaschuk T.V. Environmental education in the context of a new philosophy of education [Electronic resource] / T.V. Gardaschuk. – RELGA – Scientific and cultural magazine. – (№14 [252] 25.09.2012). – Access: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tguwww.woa/wa/Main?level1=magazine .
Hrabovska I.M. Gender education as a factor of the higher education in Ukraine / I.M. Hrabovska. Problems of humanization of education in the context of the transformation of higher education. Monograph. – Dnepropetrovsk: Art-Press. – 2008. – P. 169-179.
Karpenko K.І. Globalization and ecofeminist criticism of patriarchal domination / K. I. Karpenko // Modern Ukrainian society in the dimensions of globalization and European integration. Materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation. – Zaporozhe. – – 2013. – P.77-80.
Kremen V., V. Ilyin. Creative synergy philosophy of education in the modern knowledge / V.Kremen, V. Ilyin // Philosophy of education: academic reader. guidances. for the studio. Universities. – Kyiv: Kyiv.un. named after. B.Grinchenko, 2014.– P. 469-473.
Kultaeva M.D. Some problems of categorical apparatus building of modern educational philosophy // Practical Philosophy. – 2004. – № 1. – P. 129-136.
Education for sustainable development in international documents and agreements. – M .: Eco-Accord, 2005. - 142 p.
Radіonova І.O. Contemporary American Philosophy of Education: thematic fields and conceptual paradigm-construction. - Kharkov: NPU, 2000. – 208 p.
Tal'ko T.M. Gender methodology in the context of the introduction of the Bologna system in Ukrainian universities / Bulletin of Dnipropetrovsk University. Philosophy. Sociology. Politology. – Issue 15, 2007 p.
Yurchenko L.І. Ecological culture in the context of environmental safety: Monograph / L.I.Yurchenko. - K .: Publish.: PARAPAN, 2008. - 296 p.
Education and Sustainability: Responding to the Global Challenge / D.Tilbury, R.B.Stevenson, J.Fien, D.Schreuder – Gland; Cambridge: IUCN, 2002. – 202 p.
Keitaro Morita. Ecological Reflection Begets Ecological Identity Begets Ecological Reflexivity [Electronic resource] / Morita Keitaro. – Access: http://h10.cgpublisher.com/proposals/289/index_html#author-0
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 К. І. Карпенко, В. І. Ростовська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)