Феноменологічна редукція педагогічного досвіду

Автор(и)

  • Ю. Ю. Пономарьов Полтавський національний університет ім.В.Г.Короленка, Україна
  • Вікторія Миколаївна Вакуліна Полтавський національний педагогічний університет ім.В.Г.Короленка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.57522

Ключові слова:

феноменологія, досвід, аксіологія, комунікація

Анотація

Мета цієї статті – акцентувати увагу на проблемності трансляції педагогічного досвіду, спираючись на методологію феноменологічної філософії. Будь-який досвід є принципово незавершеним і потребує свого семантичного прояснення, але прояснення також залишається принципово незавершеним і потребує постійної реінтерпретації. Існує нескінченна кількість можливих семантичних інтерпретацій буття, жодна з яких не має монополії на істинність: всі вони разом утворюють єдиний континуум семантичного поля. Досвід складається не з фактів, він утворюється аксіологічними та інтенційними структурами, у полі яких ці факти конституюються у певні знання. Все, що не відповідає аксіологічним та інтенційним структурам, ігнорується свідомістю і залишається за межами досвіду. Протенції всякого досвіду є педагогічними у тому сенсі, що він виконує дидактичну роль. Те, що зазвичай називають педагогічним досвідом, означає семантичну єдність змісту всякого знання, його «як» і «навіщо». Феноменальний досвід розгортається як вільна спонтанність, як непередбачувана і незворотна трансформація всього поля досвіду.

Біографії авторів

Ю. Ю. Пономарьов, Полтавський національний університет ім.В.Г.Короленка

Кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії

Вікторія Миколаївна Вакуліна, Полтавський національний педагогічний університет ім.В.Г.Короленка

Доцент кафедри філософії

Посилання

Mayer-Drava K. physical and social. The phenomenological theory of educational articles on inter-subjectivity (abstract translation) / K. Meyer-Drava // Topos. – Minsk, 2000, №2.

Heidegger М. Being and Time, Translated by V. Bibikhin. - Moscow: Ad Marginem, 1997. – 451 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-31

Номер

Розділ

Філософія