Освіта в інформаційному суспільстві: очікування і виклики
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2015.57526Ключові слова:
освіта, інформаційне суспільство, креативність, самоактуалізація особистості, інноваційна людинаАнотація
У статті проаналізовано очікування і вимоги інформаційного суспільства до освіти. Освіта в умовах інформаційного суспільства покликана формувати інноваційну людину. Освіта є фактором самовдосконалення, який супроводжує активне соціальне буття людини. В умовах інформаційного суспільства освіта має формувати здатність особистості до креативності як можливості приймати неординарні рішення. Освіта покликана перейти від моделі наповнення знаннями до самоактуалізації особистості, що прагне знань в суспільстві швидкоплинних змін і постійно оновленої інформації. Освіта, як діяльність, за допомогою якої здійснюється особистісне зростання людини в системі нових економічних реалій, породжених інформаційним суспільством, набуває безпрецедентного значення.
Посилання
Kaleniuk S. I. Ekonomika osvity. – K.: Znannia Ukrainy, 2005. – 316 s.
Bobrov V., Padalka O. Problemy osvity u stvorenni modeli innovatsiino oriientovanoi ekonomiky // Vyshcha osvita Ukrainy. – 2004. – № 3. – S.45-48.
Skubashevska T. Novi stratehii v konteksti vprovadzhennia novitnikh informatsiinykh tekhnolohii // Vyshcha osvita Ukrainy. – 2004. – № 4. – S. 82-88.
Kozeletskyi Yu. Chelovek mnohomernыi (psykholohycheskoe эsse) . –K.: Lыbyd, 1991. – 288 s.
Lutai V. Pro rozroblennia kontseptualnykh zasad filosofii suchasnoi osvity // Vyshcha osvita Ukrainy. – 2005. – № 4. – S.13-17.
Shubelka N.V. Do pytannia pro osvitniu paradyhmu // Pedahohika i psykholohiia. – 2000. – № 3. – S.43-50.
Senko Yu. Obrazovanye: obrashchennost v budushchee // Alma Mater. – 2006. – № 3. – S.3-10.
Skotna N. Rol osvity v tsyvilizatsiinomu vykhovanni molodi // Vyshcha osvita Ukrainy. – 2004. – № 4. – S.114-118.
Kremen V.H. Liudynotsnetryzm v osviti: suchasnyi napriam rozvytku dukhovnosti natsii // Pedahohika i psykholohiia. – 2006. – № 2 (51). – S.17-30.
Bevzenko L.D. Sotsyalnaia samoorhanyzatsyia. Synerhetycheskaia paradyhma: vozmozhnosty sotsyalnыkh ynterpretatsyi. – K.: Ynstytut sotsyolohyy NAN Ukraynы, 2002. – 437 s.
Budanov V.H. Transdystsyplynarnoe obrazovanye, tekhnolohyia y pryntsypы synerhetyky // Synerhetycheskaia pardyhma. Mnohoobrazye poyskov podkhodov. – M.: Prohress-Tradytsyia, 2000. – S.285-304.
Vasylkova V.V. Poriadok y khaos v razvytyy sotsyalnыkh system: Synerhetyka y teoryia sotsyalnoi samoorhanyzatsyy. – SPb.: Lan, 1999. – 480 s.
Luzik E. Kreatyvnist yak kryterii yakosti v systemi pidhotovky fakhivtsiv profilnykh VNZ Ukrainy // Vyshcha osvita Ukrainy. – 2006. – № 3. – S.76-81.
Kelle V.Zh. Yntellektualnaia y dukhovnaia kulturы // Voprosы fylosofyy. – 2005. – № 10. – S.38-54.
Chaplyhin O.K. Tvorchyi potentsial liudyny: vid stanovlennia do realizatsii. – Kh.: Osnova,1999. – 277 s.
Hershunskyi B.S. Kontseptsyia samorealyzatsyy lychnosty v systeme obosnovanyia tsennostei y tselei obrazovanyia // Pedahohyka. – 2000. – № 10. – S.3-7.
Predborska I.M. Metodolohichni zasady istorii pedahohiky // Istoriia pedahohiky v strukturi profesionalnoi pidhotovky vchytelia. Zb.nauk.prats Kamianets-Podilskoho derzh. ped. universytetu. Vyp.Z. T.2. – Kamianets-Podilskyi: AbetkaNOVA, 2002. – S. 5-12.
Zenkovskyi V.V. Psykholohyia detstva. – M.: Shkola-Press, 1996.- 336s.
Huberskyi L., Andrushchenko V. Filosofiia yak teoriia ta metodolohiia rozvytku osvity / L. Huberskyi, V. Andrushchenko. – K. : «MP Lesia», 2008. – 516 s.
Ylyn H.L. Fylosofyia obrazovanyia (ydeia nepreryvnosty) / H.Ylyn. – M. : «Vuzovskaia knyha», 2002. – C. 92.
Kremen V.H. Filosofiia liudynotsentryzmu v osvitnomu prostori /V. Kremen. – 2-e vyd. – K. : T-vo «Znannia» Ukrainy 2010. – 520 s.
Toffler Э. Tretia volna: Per. s anhl. / Э. Toffler. – M: Novыi myr, 2004. – 781, [2]s. – Philosophy. – S.31-32.
Boiko A.I. Filosofiia modernizatsii osvity v systemi rynkovykh transformatsii: svitohliadno-filosofskyi analiz: [monohrafiia] / Boiko A.I. – K.: Znannia Ukrainy, 2009. – 379 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 А. І. Бойко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)