Компетентність освіти в сучасному інформаційному суспільстві

Автор(и)

  • С. І. Кириєнко Запорізька державна інженерна академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2016.67360

Ключові слова:

інноваційні технології, інформаційне суспільство, інформаційна компетентність, компетентність освіти, міжпредметні зв'язки, парадигма освіти, творче мислення, професійна освіта, фундаментальна освіта

Анотація

Розглядається площина можливостей і динаміка розвитку сучасної освіти в умовах інформаційного суспільства, визначається зміст поняття,напрями компетентної моделі вищої освіти, які зумовлені загальноєвропейською та світовою тенденцією до інтеграції та глобалізації, зміною освітньої парадигми щодо поліструктурності дослідницьких, проектних, управлінських знань. Висвітлюються проблеми взаємозв’язку інформаційного та освітнього процесів, впровадження напрямів інноваційних технологій підготовки спеціалістів ВНЗ: формування інформаційної компетентності як засобу розвитку універсальних навичок критичного мислення; відтворення ролі міжпредметних зв’язків як засобу формування професійної мотивації розвитку особистісних характеристик студентів, їх здібностей до творчої самореалізації; створення «центрів трансферу технологій» на базі наукових центрів ВНЗ. Визначається сучасна ключова інноваційна ідея освіти, що відтворює цілісність її результату завдяки орієнтованому комплексному підходу

Біографія автора

С. І. Кириєнко, Запорізька державна інженерна академія

Кандидат мистецвознавства

Доцент кафедри українознавства

Посилання

Nacional'na strategija rozvytku osvity v Ukrai'ni na period do 2021 roku. [Elektronnyj resurs]. - Rezhym dostupu: zakon2.rada.gov.ua.

Jevropejs'ki standarty kompetentnoi' osvity protjagom zhyttja «Osvita i treningy 2010».[Elektronnyj resurs].-Rezhym dostupu: lex.europa.eu/legal-content.

Voronkova V.G. Jakym buty specialistu informacijnogo suspil'stva epohy internetu//Materialy Vseukrai'ns'koi' naukovo-praktychnoi' konferencii': “Udoskonalennja mehanizmiv informacijnogo suspil'stva, jak cyvilizacijnoi' paradygmy rozvytku suchasnoi' Ukrai'ny za umov globalizacii' ”, 19-20 lystopada 2015/ Za zag. red. d. filosof. n. prof. V. G. Voronkovoi': Zaporiz'ka derzhavna inzhenerna akademija. - Zaporizhzhja: ZDIA, 2015. - S.48-52

Utjuzh I.G. Ideologemy suchasnogo rozvytku osvity. Gumanitarnyj visnyk Zaporiz'koi' derzhavnoi' inzhenernoi' akademii':zbirnyk naukovyh prac' vyp. №48– Zaporizhzhja: Vyd –vo ZDIA, 2012.- S. 60-69

Savchenko O.Ja. Kljuchovi kompetentnosti – innovacijnyj rezul'tat shkil'noi' osvity // Ridna shkola.- №8–9 (serpen'–veresen'), 2011.- S. 4-10.

Golovan' M.S. Informacijna kompetentnist': sutnist', struktura i stanovlennja. // Informatyka ta informacijni tehnologii' v navchal'nyh zakladah. – 2007.- № 4. – S.62 – 69.

Laryonova G.A. Osobennosty monytorynga kompetencyy u studentov vuza v kursah fyzyky y matematyky. Vestnyk Omskogo unyversyteta. - Vыpusk №2 (68), 2013. - S.195-198.

Gryshyna Y.V. Ynformacyonno-obrazovatel'noe prostranstvo soprovozhdenyja obrazovanyja vzroslыh //Sbornyk nauchnыh statej I Mezhdunarodnogo obrazovatel'nogo foruma «Lychnost' v edynom obrazovatel'nom prostranstve» / Pod.red. prof. Krutyj K.L.- Zaporozh'e: OOO LYPF LTD, 2010.- S.190-192

Pih Z.G. Naukovi rozrobky Nacional'nogo universytetu «L'vivs'ka politehnika» //Nauka ta innovacii'. Nacional'na Akademija Nauk Ukrai'ny. - №1, 2015. - S.40-49

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-25

Номер

Розділ

Філософія