Діалог і діалогічність в культурно-освітньому просторі: філософські засади

Автор(и)

  • Олена Михайлівна Троїцька Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2016.71166

Ключові слова:

дефініція, діалог, діалогічність, компетентність діалогічна, культурно-освітній простір, партисипація діалогічна, толерантність, трансдисциплінарність

Анотація

Системний підхід до використання у дослідженні наукових методів, міждисциплінарний синтез та методологічна рефлексія уможливили визначення і обґрунтування принципових положень щодо філософського осмислення діалогічності й діалогу. Ці положення можна сприймати як теоретико-методологічні настанови вивчення й організації діалогічних культурно-освітніх практик. Експлікована методологема, що вимагає розгляду діалогу в філософському розумінні як інтегральної цілісності й єдності діалогічності та діалогічної взаємодії зі світом. Нерівномірність, неоднозначність та неспівпадання за змістом і формою суспільного, цивілізаційного і культурного розвитку зумовили нас акцентувати увагу на сутності і значущості культурно-освітнього простору. Воно представлено як континуум, що об’єктивований у культурно-освітніх інституціях і суб’єктивований у структурі особистості; окреслено проблемні лінії підвищення його ролі у збільшенні «обсягу» культурності в діалогізації

Біографія автора

Олена Михайлівна Троїцька, Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

кандидат філософських наук, доцент, докторант

Посилання

Asmolov A. On the way to an attitude of tolerance / hole. Ed. A. Asmolov. - M .: Meaning, 2000. - 255 p.

Bogdanov A. Formation of the valuable relation to tolerance in a multicultural educational environment // Basic Research. - 2012. - № 9 (2). - P. 337-341.

Bulatov M., Philosophical Dictionary. - K .: Stylos, 2009. – 575p.

A.Dzhurynskyy Concept and Implementation of education multicultural: sravnytelnoe Study // Professional innovations in school. - M .: APO NP, 2009. - 60 p.

Evtukh V.. Intercultural dialogue: construct an effective integrated development of multi-ethnic societies // Political Management. - 2009. - №3. - P.3 - 21.

Kiyaschenko L., Philosophy Transdisciplinarity [Text] / L.Kiyaschenko, V.Moiseev; Ros.akad.nauk, Institute filosofii.- AM: IFRAN, 2009.- 205 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-10

Номер

Розділ

Філософія