Світоглядні виміри якості освіти

Автор(и)

  • М. И. Вишневский Могильовський державний університет імені А. О. Кулешова, Білорусь

DOI:

https://doi.org/10.30839/2072-7941.2017.94500

Ключові слова:

світоглядна освіта, якість освіти, філософський синтез, моральний розвиток особистості

Анотація

У статті обґрунтовується сутність світоглядної освіти особистості, яка передбачає її прилучення до філософських знань, що забезпечує надійне розрізнення справжніх та уявних цінностей буття. Світогляд розуміється як сукупність основоположних переконань щодо сутності навколишньої дійсності, природи людини та її місця у світі. Розкривається суперечливий характер світогляду особистості, що ускладнює чітке формулювання вимог до якості освіти. Ці вимоги часто мають дуже загальний характер і зводяться до набору побажань. Світоглядний синтез пояснений як з'єднання раніше розрізнених або відокремлених світоглядних понять, уявлень і відзначається, що жодне з філософських вчень не забезпечує загальної згоди щодо цінностей та цілей людського життя, які визначають вимоги до якості освіти. Проте, філософські категорії і способи аргументації зберігають свій авторитет як високі прояви людської розумності

Біографія автора

М. И. Вишневский, Могильовський державний університет імені А. О. Кулешова

Доктор філософських наук, професор, заслужений працівник освіти Республіки Білорусь, завідувач кафедри філософії

Посилання

Vishnevsky, MI The philosophical synthesis as the ideological basis of education / M.I.Vishnevsky. - Mogilev: Moscow State University. Kuleshov, 1999. - 252 p.

Dewey, John. Democracy and Education / J. Dewey. - M .: Education Press, 2000. - 384 p.

Polanyi, M. personal knowledge / M.Polani. - M .: Progress, 1985. - 344 p.

Slastenin, VA The quality of education as a social and pedagogical phenomenon / V.A.Slastenin // Teacher Education and Science. - 2009. № 1. - C 4 - 11.

Habermas Yu. Moral consciousness and communicative action / J. Habermas. - SPb .: Science, 2001. - 380 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-01

Номер

Розділ

Філософія освіти