Інформаційний менеджмент як фактор розвитку інноваційного суспільства
DOI:
https://doi.org/10.30839/2072-7941.2018.149651Ключові слова:
інформаційний менеджмент, інформація, інформаційна цивілізація, інноваційне суспільствоАнотація
Актуальність теми дослідження інформаційного менеджменту як сучасного напрямку розвитку суспільства в тому, що в умовах ХХІ століття укорінився розвиток сучасної цивілізації у напрямі глобалізації – економічної, політичної, культурної. Центральною темою для розвитку інформаційної цивілізації є інформація як один з самих важливих атрибутів і ресурсів людської діяльності, що переростає у знання. Проблема дослідження – інформаційний менеджмент як наука, що недостатньо ще розроблений у сучасній науковій літературі, тому надзвичайно важливо вивчити всі нові підходи до його розвитку. Мета дослідження – концептуалізація інформаційного менеджменту як науки, в основі якого виступають інформаційно-комунікативні технології та механізми інформатизації, що впливають виявленню інформаційно-інноваційного потенціалу нашої країни, розвитку інформаційних стандартів та реалізації інтелектуального людського капіталу, в основі якого інформація. В статті обґрунтовується сутність, завдання та основні напрямки розвитку концепції інформаційного менеджменту, детерміновані інформаціоналізмом. Перехід до нової інформаційної цивілізації носить характер «технократичного проекту», в основі якого інноваційний розвиток суспільства, що базується на інформаційній інфраструктурі. Розвитку інформаційного менеджменту сприяє «суспільство знань», яке культивує креативну особистість, формування якої базується на інформації та знаннях. Завдання дослідження – концептуалізація інформаційного менеджменту, його сутності, змісту та основних напрямків розвитку, які упроваджуються у практику освітянського процесу вищої школи. Методологічною основою становлення і розвитку концепції інформаційного менеджменту є інформарціоналізм, що досліджується М.Кастельсом (2000), а також аутопоезисна методологія Матурани і Варели. Результати дослідження – упровадження концепції інформаційного менеджменту як одного з самих сучасних напрямків розвитку суспільства ХХІ століття, достатньо інноваційного, що й вимагає розвитку інформаційно-інноваційного суспільства та інформаційно-інноваційної особистості. Висновки - концепцію інформаційного менеджменту слід упроваджувати на всіх напрямках розвитку суспільства, включаючи і вищу щколу, яка вимагає формування креативної особистості як суб’єкта інформаційно-інноваційного суспільстваПосилання
Voronkova, V. G. (2017). The formation of the smart community as a factor of sustainable development and its influence on the formation of a new educational paradigm. Gìleâ, 117 (2), 189–193.
Voronkova, V. G., Romanenko, T. P., Andrûkajtene, R. (2017). Genesis from the information society to the "smart-society" in the context of the historical evolution of the modern world: theoretical-conceptual context. Gìleâ, 116 (1), 128–133.
Castells, M. (1996–1998). The Information Age: Economy, Society and Culture. Vol. I-II. Oxford: Blackwell Publishers, 625.
Kyvliuk, O. P. (2014). Modelling of information processes in the context of the information society. Gìleâ, 80, 222–226.
Kyrychenko, M. O. (2017). Informatization as the factor of optimization of the ideology of the information society in terms of network-communicative space. ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (9), 46–50. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91627
Maksimenûk, M. Yu., Nikitenko, V. O. (2016). Informational and communicative society as a kind of complex social systems and interaction. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy, 66, 266–278.
Melnik, V. V. (2014). Formation of the concept of information management: essence, objectives, main directions of development. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy, 56, 208–217.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 В. В. Мельник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць «Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії» право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу (visnyk.zgia.zp.ua)